Zobrazeno 1 - 10
of 281
pro vyhledávání: '"Dranovsky, A."'
Publikováno v:
Scientific Reports, Vol 13, Iss 1, Pp 1-15 (2023)
Abstract Deficits in arousal and stress responsiveness are a feature of numerous psychiatric disorders including depression and anxiety. Arousal is supported by norepinephrine (NE) released from specialized brainstem nuclei, including the locus coeru
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/210a8b16cb3642bd92d0e850207704f7
Publikováno v:
Frontiers in Cell and Developmental Biology, Vol 9 (2021)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/634e2dc000b94553bdfe8a2a6a9afa00
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Kosmidis, Stylianos, Polyzos, Alexandros, Harvey, Lucas, Youssef, Mary, Denny, Christine A., Dranovsky, Alex, Kandel, Eric R.
Publikováno v:
In Cell Reports 23 October 2018 25(4):959-973
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Schwarzman, Alexander L., Singh, Nandita, Tsiper, Maria, Gregori, Luisa, Dranovsky, Alex, Vitek, Michael P., Glabe, Charles G., St. George-Hyslop, Peter H., Goldgaber, Dmitry
Publikováno v:
Proceedings of the National Academy of Sciences of the United States of America, 1999 Jul . 96(14), 7932-7937.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/48404
Autor:
Alvaro L. Garcia-Garcia, Qingyuan Meng, Sarah Canetta, Alain M. Gardier, Bruno P. Guiard, Christoph Kellendonk, Alex Dranovsky, E. David Leonardo
Publikováno v:
Cell Reports, Vol 18, Iss 5, Pp 1144-1156 (2017)
Lifelong homeostatic setpoints for mood-related behaviors emerge during adolescence. Serotonin (5-HT) plays an important role in refining the formation of brain circuits during sensitive developmental periods. In rodents, the role of 5-HT1A receptors
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fc81a5da2f2d4b5faebd77c6092af7d1
Publikováno v:
In Neuroscience 3 May 2016 321:210-221
Publikováno v:
Mind, Brain, and Education.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.