Zobrazeno 1 - 10
of 22
pro vyhledávání: '"Downspeeding"'
Autor:
Doleschal, Florian, Verhey, Jesko L. ⁎
Publikováno v:
In Applied Acoustics July 2023 210
Publikováno v:
In Applied Acoustics August 2022 197
Autor:
Bolehovský Ondřej, Macek Jan
Publikováno v:
Journal of Middle European Construction and Design of Cars, Vol 14, Iss 1, Pp 33-40 (2016)
This research uses 1-D simulation in GT-Power for evaluation of boosting systems for a spark ignition engine. Exhaust gas driven (waste-gated turbocharger) and mechanical driven (Roots blower) boosting systems are assessed in both steady state and tr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a691e54047c84fe9b0db6816af61de23
Autor:
Paweł Mazuro, Barbara Makarewicz
Publikováno v:
Energies, Vol 13, Iss 5598, p 5598 (2020)
Energies; Volume 13; Issue 21; Pages: 5598
Energies; Volume 13; Issue 21; Pages: 5598
Recent announcements regarding the phase out of internal combustion engines indicate the need to make major changes in the automotive industry. Bearing in mind this innovation trend, the article proposes a new approach to the engine design. The aim o
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ondřej Bolehovský, Jan Macek
Publikováno v:
Journal of Middle European Construction and Design of Cars, Vol 14, Iss 1, Pp 33-40 (2016)
This research uses 1-D simulation in GT-Power for evaluation of boosting systems for a spark ignition engine. Exhaust gas driven (waste-gated turbocharger) and mechanical driven (Roots blower) boosting systems are assessed in both steady state and tr
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Energies : open-access journal of related scientific research, technology development and studies in policy and management 10(5), 687 (2017). doi:10.3390/en10050687 special issue: "Special Issue "Energy Efficiency and Controllability of Fluid Power Systems" / Guest Editor Prof. Andrea Vacca"
Energies; Volume 10; Issue 5; Pages: 687
Energies; Volume 10; Issue 5; Pages: 687
Energies : open-access journal of related scientific research, technology development and studies in policy and management 10(5), 687 (2017). doi:10.18154/RWTH-2017-04926 special issue: "Special Issue "Energy Efficiency and Controllability of Fluid P
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::d2e19cee4e797be79c22aff6d3b9cf24
https://publications.rwth-aachen.de/record/690258
https://publications.rwth-aachen.de/record/690258
Autor:
Dalla Nora, Macklini
The restrictions imposed by CO2 emission standards in Europe and many countries have promoted the development of more efficient spark ignition engines. The reduced swept volume and number of cylinders of four-stroke engines has significantly improved
Externí odkaz:
http://ethos.bl.uk/OrderDetails.do?uin=uk.bl.ethos.681207
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.