Zobrazeno 1 - 10
of 40
pro vyhledávání: '"Donnellan, Ed"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Donnellan, Ed1 (AUTHOR) e.a.donnellan@reading.ac.uk, Aslan, Sumeyye1 (AUTHOR), Fastrich, Greta M.1,2 (AUTHOR), Murayama, Kou1,3,4 (AUTHOR) k.murayama@reading.ac.uk
Publikováno v:
Educational Psychology Review. Mar2022, Vol. 34 Issue 1, p73-105. 33p. 1 Diagram, 6 Charts, 2 Graphs.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society, vol 45, iss 45
Representational gestures are co-speech gestures that carry semantic content related to the content of speech. Previous studies focusing on adult-adult conversation have investigated the temporal alignment of gestures and speech finding that the over
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______325::ef2ee510a0548dc2e911cd8fc4df099e
https://escholarship.org/uc/item/4fz3x881
https://escholarship.org/uc/item/4fz3x881
Autor:
Donnellan, Ed, Jordan-Barros, Antonia, Theofilogiannakou, Niki, Brekelmans, Gwen, Murgiano, Margherita, Motamedi, Yasamin, Grzyb, Beata, Gu, Yan, Vigliocco, Gabriella
Publikováno v:
Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society, vol 45, iss 45
Studies have shown the importance of caregivers’ multimodal behaviours (e.g., prosody, gestures, gaze) on children’s word learning. However, most studies focus on only one specific behaviour (e.g., only prosody). Here, we investigate which multim
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______325::a2e82ce54ae885c61fd0453064a277de
https://escholarship.org/uc/item/6km748xv
https://escholarship.org/uc/item/6km748xv
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Behavioral Ecology and Sociobiology, 2014 Aug 01. 68(8), 1345-1355.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/43599495
Autor:
Fisher, Josephine Beryl, Rohlfing, Katharina, Donnellan, Ed, Grimminger, Angela, Gu, Yan, Vigliocco, Gabriella
Publikováno v:
Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society, vol 44, iss 44
Research about explanation processes is gaining relevance because of the increased popularity of artificial systems required to explain their function or outcome. Following an interactive approach, not only explainers but also explainees contribute t
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______325::153a17c402d64fd48d8e325df55c149d
https://escholarship.org/uc/item/4vn5x385
https://escholarship.org/uc/item/4vn5x385
Autor:
Donnellan, Ed, Özder, Levent Emir, Man, Hillarie, Grzyb, Beata, Gu, Yan, Vigliocco, Gabriella
Publikováno v:
Proceedings of the Annual Meeting of the Cognitive Science Society, vol 44, iss 44
Theories suggest that representational gestures depicting properties of referents in accompanying speech could facilitate language production and comprehension. In order to shed light on how gesture and speech are coordinated during production, we in
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______325::7665635506ddf5c8c55c6bff1f3c55f8
https://escholarship.org/uc/item/7w349725
https://escholarship.org/uc/item/7w349725