Zobrazeno 1 - 10
of 189
pro vyhledávání: '"Dominik Dvořák"'
Autor:
Dominik Dvořák
Publikováno v:
Orbis Scholae, Vol 17, Iss 2, Pp 5-7 (2024)
Editorial
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/99894fc7d1944e9ba38812c0b7c2f6a0
Publikováno v:
Orbis Scholae, Vol 16, Iss 3, Pp 5-26 (2024)
The recording, reporting, and use of data on school attendance and absence (DSAA) play a crucial role in understanding attendance and addressing absence in educational systems worldwide. However, a comprehensive grasp of the diverse approaches adopte
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6d0062064999446d97edd585239a988f
Autor:
Dominik Dvořák
Publikováno v:
Orbis Scholae, Vol 16, Iss 1, Pp 5-7 (2023)
Editorial
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/720eaab7f05d40268fda8a7d3839a228
Autor:
Daniel Pražák, Dominik Dvořák
Publikováno v:
Orbis Scholae, Vol 16, Iss 1, Pp 55-78 (2022)
Síťování škol se v posledních letech stalo novým nástrojem správy a rozvoje vzdělávacího systému vedle dvou již zavedených forem řízení – hierarchického a tržního modelu. Zejména v Anglii zaujímá spolupráce škol centráln
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2c90fd0f6a4f407ba791063408ce3d8a
Publikováno v:
Orbis Scholae, Vol 15, Iss 2, Pp 71-96 (2022)
Student transfers between schools or inter-school mobility is an important topic, as it is often associated with other unfavourable conditions for schooling. Repeated transfers may predict an increased likelihood of school failure. On the other hand,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8ecbf81c6d1047a2a7c89753b342012b
Autor:
Dominik Dvořák
Publikováno v:
Orbis Scholae, Vol 15, Iss 2, Pp 5-8 (2022)
Editorial
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4585d0a62f8f4a03a737076a7f641e31
Autor:
Dominik Dvořák
Publikováno v:
Orbis Scholae, Vol 15, Iss 1, Pp 5-8 (2021)
Editorial
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/32a64593bf4c4ba6834f84fba28c24eb
Autor:
Dominik Dvořák
Publikováno v:
Orbis Scholae, Vol 14, Iss 1, Pp 121-124 (2020)
Book review: VORLÍČEK, R. Jak se daří inkluzi u nás a na Slovensku: Pohled do konkrétních základních škol. Červený Kostelec: Pavel Mervart, 2019, 322 s.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ed36455c7f3149ef91fc4adb90f7a758
Publikováno v:
Orbis Scholae, Vol 13, Iss 2, Pp 117-121 (2020)
Conference report: 4th EuroACS Conference on Curriculum Studies
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/db538e27d6b745dba7227eba8a2fd9dc
Autor:
Dominik Dvořák
Publikováno v:
Orbis Scholae, Vol 14, Iss 1, Pp 5-7 (2020)
Editorial
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7b988cb1aaf9453499032059714068e9