Zobrazeno 1 - 10
of 23
pro vyhledávání: '"Dockrell, J. E."'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Dockrell, J. E., Papadopoulos, T. C., Mifsud, C. L., Bourke, L., Vilageliu, O., Bešić, E., Seifert, S., Gasteiger-Klicpera, B., Ralli, A., Dimakos, I., Karpava, S., Martins, M., Sousa, O., Castro, S., Søndergaard Knudsen, H. B., Donau, P., Haznedar, B., Mikulajová, M., Gerdzhikova, N.
Publikováno v:
European Journal of Psychology of Education - EJPE (Springer Science & Business Media B.V.); Dec2023, Vol. 38 Issue 4, p1811-1813, 3p
Autor:
Dockrell, J. E.
The present thesis investigates how preschool children acquire the meanings of unfamiliar words. In an attempt to clarify the notion of word meaning a three-fold distinction between sense, reference and denotation is introduced. It is suggested that
Externí odkaz:
http://ethos.bl.uk/OrderDetails.do?uin=uk.bl.ethos.255016
Correction to: Teaching and learning in a multilingual Europe: findings from a cross-European study.
Autor:
Dockrell, J. E., Papadopoulos, T. C., Mifsud, C. L., Bourke, L., Vilageliu, O., Bešić, E., Seifert, S., Gasteiger-Klicpera, B., Ralli, A., Dimakos, I., Karpava, S., Martins, M., Sousa, O., Castro, S., Knudsen, H. B. Søndergaard, Donau, P., Haznedar, B., Mikulajová, M., Gerdzhikova, N.
Publikováno v:
European Journal of Psychology of Education - EJPE (Springer Science & Business Media B.V.); Jun2022, Vol. 37 Issue 2, p321-323, 3p
Autor:
Lindsay, Geoff, Dockrell, J. E.
Publikováno v:
Redined, Red de Información Educativa
Ministerio de Educación, Cultura y Deporte (MECD)
Ministerio de Educación, Cultura y Deporte (MECD)
Resumen en español Se estudia la intervención en niños con dificultades madurativas del lenguaje desde un abordaje sistémico. Se señala la necesidad de considerar al niño con dificultades del lenguaje dentro del contexto educacional y social, a
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=RECOLECTA___::bff614604ba7360401c38fc858ee19fe
http://hdl.handle.net/11162/28713
http://hdl.handle.net/11162/28713
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Law, J.1 jlaw@qmuc.ac.uk, Dockrell, J. E.1, Castelnuovo, E.1, Williams, K.1, Seeff, B.1, Normand, C.1
Publikováno v:
International Journal of Language & Communication Disorders. Jan-Feb2006, Vol. 41 Issue 1, p67-81. 15p.
Autor:
Lindsay, G., Dockrell, J. E.
Publikováno v:
Revista de Logopedia, Foniatria y Audiologia (Grupo ARS XXI de Comunicacion, S.A.); 2008, Vol. 28 Issue 4, p207-217, 11p, 1 Diagram, 1 Chart, 1 Graph
Speech and language skills and cognitive functioning in children with Apert syndrome: a pilot study.
Publikováno v:
International Journal of Language & Communication Disorders; Jul-Sep2002, Vol. 37 Issue 3, p325-343, 19p