Zobrazeno 1 - 10
of 239
pro vyhledávání: '"Discriminating power"'
Publikováno v:
REID (Research and Evaluation in Education), Vol 9, Iss 2, Pp 210-222 (2024)
This study aimed to determine the characteristics of Indonesian language test used in the national standardized school examinations (Ujian Sekolah Berstandar Nasional, USBN). We used the response data of 218 students from a public senior high school
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bc31f4d3d92741a1a51712721f10bf77
Publikováno v:
Jurnal Lebesgue, Vol 4, Iss 1, Pp 629-639 (2023)
This study aims to describe the quality of questions made by teachers at SMP Negeri 9 Satap Langowan in mathematics, in terms of validity, reliability, level of difficulty, distinguishing power and distractors of the questions. This research method i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cbe8dd08fdb34a9d9dae0e77f08d0605
Autor:
Matheus Pereira Libório, Roxani Karagiannis, Alexandre Magno Alvez Diniz, Petr Iakovlevitch Ekel, Douglas Alexandre Gomes Vieira, Laura Cozzi Ribeiro
Publikováno v:
Entropy, Vol 26, Iss 2, p 143 (2024)
This research offers a solution to a highly recognized and controversial problem within the composite indicator literature: sub-indicators weighting. The research proposes a novel hybrid weighting method that maximizes the discriminating power of the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2d5768457da64102a6aa9f2bea57ae53
Publikováno v:
Physics Communication, Vol 6, Iss 2, Pp 50-60 (2022)
This study aims to develop a cognitive ability test instrument based on Bloom's taxonomy revision. The test instrument covers the cognitive domains C1 (remembering), C2 (understanding), C3 (applying), C4 (analyzing), C5 (evaluating), and C6 (creating
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a8c5b46cfffe4a34903edf365d07e8ec
Publikováno v:
Forensic Sciences Research, Pp 1-8 (2022)
In 2017, the Republic of Kazakhstan began the phased transition of its alphabet from Cyrillic to Latin script. This transition has presented significant challenges to Kazakhstani document examiners, who have yet to develop appropriate methodologies f
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3ba47145c9e946e1bb3aad3ab223a835
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Edulite: Journal of English Education, Literature, and Culture, Vol 6, Iss 2, Pp 256-269 (2021)
Apart from teaching, English language teachers need to assess their students by giving a test to know the students’ achievements. In general, teachers are barely conducting item analysis on their tests. As a result, they have no idea about the qual
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9eace701acd9456eb74a76f5ab50da02
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.