Zobrazeno 1 - 10
of 335
pro vyhledávání: '"Disciplinary differences"'
Publikováno v:
Ibérica, Iss 48 (2024)
Research dissemination has recently undergone a profound transformation with the advent of numerous new digital genres. Some researchers now present and promote their research through academic tweets, conference tweets, and tweetorials, but little is
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6737214090f742b4accb0732247e2579
Publikováno v:
Frontiers in Research Metrics and Analytics, Vol 9 (2024)
Although previous preconceived notions discourage authors from asserting their presence in research articles (RAs), recent studies have substantiated that the use of self-mention markers offer a means to establish authorial identity and recognition i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/32b9e6ce9be8441abe86924abe578ed3
Publikováno v:
Ibérica, Iss 46 (2023)
This study contributes to our knowledge about the rapidly evolving repertoire of genres that support Open Science communication practices online. The focus lies on popular science online videos (i.e., 10-minute videos that disseminate scientific cont
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bea0189dd9ce4c9c89e774e76e7f008e
Publikováno v:
Ibérica, Iss 46 (2023)
At a time when scholars are increasingly expected to participate in public knowledge dissemination, social media platforms like Twitter hold great promise for engaging both experts and non-experts. However, it remains unclear in what ways academic tw
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e94e770fef11437dbda1f0add94cf25c
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Liming Deng, Ping He
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
Research article conclusions form an important sub-genre in the academic community. This study aims to compare the use of stance markers in English and Chinese research article conclusions and investigate how stance markers may vary in soft and hard
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b85366088dcf4e4ba37d440e3d928dc1
Autor:
Sakurai, Yusuke, Pyhältö, Kirsi
Publikováno v:
Studies in Graduate and Postdoctoral Education, 2021, Vol. 12, Issue 2, pp. 230-246.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/SGPE-03-2020-0018
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ken Hyland
Publikováno v:
Dyskursy o Kulturze, Vol 15, Pp 35-43 (2021)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0f5cbf56b0784451b6e5f94308cab5ac
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.