Zobrazeno 1 - 10
of 83
pro vyhledávání: '"Directed motivational currents"'
Publikováno v:
Studies in English Language and Education, Vol 11, Iss 1, Pp 23-40 (2024)
Motivation to read, the driving force to achieve one’s reading goals, plays a significant role in language learning as it relates to reading engagement and achievement. Its presence is prominently necessary for a longer learning period. This articl
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/129503293bad43bfb89ec165a7c4b29f
Autor:
Nina Kuftić, Anna Martinović
Publikováno v:
Vestnik za Tuje Jezike, Vol 15, Iss 1 (2023)
Directed Motivational Currents (DMCs) can be described as intense surges in motivation which can carry second language (L2) learners towards achieving their L2 related goals. DMCs are triggered by powerful stimuli which can be diverse in nature, and
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fedcea1d00a142489e3081b13bfea5a3
Autor:
Safoura Jahedizadeh, Ali H. Al-Hoorie
Publikováno v:
Studies in Second Language Learning and Teaching, Vol 11, Iss 4, Pp 517-541 (2021)
Directed motivational currents, unique and intense goal-directed motivational surges lasting over a period of time, have received increasing attention recently. This article reports the first systematic review of this phenomenon. A total of 21 report
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/612d9de4bf5b40728cb588d2b077cab1
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 13 (2022)
Under the framework of Directed Motivational Currents (DMCs), the present study aimed to explore the motivational dynamics of Chinese tertiary-level EFL learners’ English learning and to identify the possible parameters that influence Chinese EFL l
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f85c2fd1c6ca45f6a5e3ead167153628
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ismail Xodabande, Esmat Babaii
Publikováno v:
Journal of Language and Education, Vol 7, Iss 3, Pp 201-212 (2021)
Directed Motivational Currents (DMCs) postulated as a novel motivational construct in second language acquisition (SLA) research to explain periods of intense and enduring behavior in pursuit of a highly valued goal or vision. Nonetheless, much of th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5285da4593af4102b36132fb296f260a
Publikováno v:
Studies in Second Language Learning and Teaching. 11(4):517-541
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1005214
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.