Zobrazeno 1 - 10
of 2 984
pro vyhledávání: '"Differential susceptibility"'
Autor:
van Eldik, Willemijn M.1 (AUTHOR) vaneldik@essb.eur.nl, de Haan, Amaranta D.1 (AUTHOR), Arends, Lidia R.1,2 (AUTHOR), Prinzie, Peter1 (AUTHOR)
Publikováno v:
Journal of Personality. Aug2021, Vol. 89 Issue 4, p617-633. 17p. 1 Diagram, 3 Charts, 3 Graphs.
Publikováno v:
Developmental Cognitive Neuroscience, Vol 67, Iss , Pp 101380- (2024)
Research on social determinants of health has highlighted the influence of neighborhood characteristics (e.g., neighborhood safety) on adolescents’ health. However, it is less clear how changes in neighborhood environments play a role in adolescent
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2a0f928d82514164baf887d153febbf6
Autor:
Del Giudice, Marco1 marcodg@unm.edu
Publikováno v:
Child Development. Nov/Dec2017, Vol. 88 Issue 6, p1897-1912. 16p. 1 Chart, 6 Graphs.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Schlomer, Gabriel L., author, Griffin, Amanda M., author, Cleveland, H. Harrington, author, Vandenbergh, David J., author
Publikováno v:
Teen Friendship Networks, Development, and Risky Behavior, 2023, ill.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780197602317.003.0012
Publikováno v:
Child Development. Mar/Apr2016, Vol. 87 Issue 2, p374-384. 11p. 2 Charts, 1 Graph.
Publikováno v:
Behavioral and Brain Functions, Vol 19, Iss 1, Pp 1-13 (2023)
Abstract KIAA0319, a well-studied candidate gene, has been shown to be associated with reading ability and developmental dyslexia. In the present study, we investigated whether KIAA0319 affects reading ability by interacting with the parental educati
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/15cd278d073944d68bf7e9b9c163c093
Publikováno v:
Behavioral Sciences, Vol 14, Iss 6, p 507 (2024)
While genetic and environmental factors have been shown as predictors of children’s reading ability, the interaction effects of identified genetic risk susceptibility and the specified environment for reading ability have rarely been investigated.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/1c98678a1140452eaf23986f04f75cb5