Zobrazeno 1 - 10
of 1 573
pro vyhledávání: '"Diesel exhaust fluid"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Hans-Fridtjof Pernau, Martin Jägle, Ralf E. Bernhardsgrütter, Christoph Hepp, Jürgen Wöllenstein, Katrin Schmitt
Publikováno v:
Journal of Sensors and Sensor Systems. 10:5-12
Because diesel combustion processes produce harmful detrimental nitrous oxides, the selective catalytic reduction, an after-treatment method using diesel exhaust fluid (AdBlue) to reduce these emissions, is an important part in the cycle of the combu
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Biomass Conversion and Biorefinery. 12:5001-5009
Evolved gases from AdBlue decomposition with different catalysts (Ti, Zr, Pt, SiO2, and γ-Al2O3) were analyzed with a thermogravimetric analyzer coupled to a mass spectrometer (TG-MS). Kinetic parameters of AdBlue decomposition process were calculat
Publikováno v:
International Journal of Energy Research. 44:2549-2559
Today, exhaust emissions have become a critical issue with the increasing number of vehicles due to greenhouse gas. Engine manufacturers carry out R&D studies due to emission limitations imposed on engines that use fossil fuels. Selective Catalytic R
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::1a166d0961dd4fb895ab28b690912d8a
https://hdl.handle.net/20.500.12639/4134
https://hdl.handle.net/20.500.12639/4134
Autor:
André Weber
Publikováno v:
Fuel cells, 21 (5), 440-452
One of the major advantages of SOFCs is their high fuel flexibility. Next to natural gas and hydrogen, which are today's most common fuels for SOFC-systems and cell-/stack-testing respectively, various other fuels are applicable as well. In the liter
Publikováno v:
Emission Control Science and Technology. 5:317-327
The selective catalytic reduction (SCR) is widely used for the NOx removal from the oxygen-rich exhaust gases of diesel passenger cars and trucks. SCR implies the reduction of NOx by NH3 originated from AdBlue, which is an aqueous solution of urea (3
Publikováno v:
Monatshefte für Chemie - Chemical Monthly. 150:1633-1641
Ammonia-based selective catalytic reduction (SCR) systems are the most widely used technology for reduction of nitrogen oxide emissions from lean-burn engines such as diesel engines. However, at low exhaust temperatures, the SCR process is limited by