Zobrazeno 1 - 10
of 32
pro vyhledávání: '"Didactization"'
Publikováno v:
Diversitate si Identitate Culturala in Europa, Vol 17, Iss 2, Pp 93-108 (2020)
History, as a school subject, contributes to the development of human, moral, civic and cultural values. It presents itself as a ‘crossroads subject’ and an important field of education, openness and development. The field investigation has revea
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a7140a776bf34022b4cdeaf94e7e7062
Autor:
Joanna Szczęk
Publikováno v:
Linguistische Treffen in Wrocław, Vol 18, Pp 527-529 (2020)
The Grimm brothers‘ fairy tales are still a source from which inspiration for various research is drawn. These are also inspirations in the field of didactics, because these texts can undoubtedly be used didactically at any time and used. Anke Levi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f1bfa8d8ff5d444081728956a87e527f
Autor:
Szczęk, Joanna
Publikováno v:
Linguistische Treffen in Wrocław / Linguistic Meetings in Wrocław. 18(2):527-529
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=915401
Autor:
Nataliya B. Vyrsta
Publikováno v:
Освітній вимір, Vol 2 (2020)
This paper deals with the authentic press texts of the Galician Germans from the “Deutsches Volksblatt f¨ur Galizien”, which was published in Lviv in the period between 1907–1918. A total of 240 newspaper editions were examined and 20 texts we
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b095d5423ed6437cbc1a52ec5ed41a69
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Anika Falkert
Publikováno v:
Recherches en didactique des langues et des cultures, Vol 16, Iss 1 (2019)
This article deals with phonetic variation and the teaching of French as a foreign language. By analyzing the forewords and the contents of three pronunciation textbooks, we hope to give a better understanding of the potential and of the limitations
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/43b7e5bad808475998142578696d528e
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Este trabalho visa a compreender o processo de didatização de um longa-metragem no contexto de ensino de italiano como língua estrangeira (LE) com uma fundamentação na pedagogia pós-método. A pesquisa parte da observação de que os filmes sã
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Vieira, Daniela Aparecida
O principal objetivo desta dissertação é investigar, dos pontos de vista teórico e prático, o processo de didatização de textos autênticos no âmbito do ensino do italiano como língua estrangeira (LE). Quanto aos aspectos teóricos, procuram