Zobrazeno 1 - 10
of 73
pro vyhledávání: '"Didactics of social sciences"'
Autor:
Rafael Guerrero Elecalde, Javier Contreras García, Antonio Luis Bonilla Martos, Begoña Serrano Arnáez
Publikováno v:
Education Sciences, Vol 14, Iss 2, p 211 (2024)
The use of technology, especially among young people, is providing new possibilities, including in the academic field, and requires teacher training through the development of skills and competences. At this point, Social Science Didactics plays a fu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9f392678fb0a4776a2f697ee70055a96
Publikováno v:
Forum Qualitative Sozialforschung / Forum: Qualitative Social Research, 24, 1
Mit performativen Sozialwissenschaften erhalten Fragen von Wissenschaftskommunikation und von Gegenstandsangemessenheit neue Bedeutung. Dies wird in diesem Beitrag veranschaulicht, indem wir den Entstehungszusammenhang und die Hintergründe des Webco
Externí odkaz:
https://www.ssoar.info/ssoar/handle/document/88084
Publikováno v:
Clio y Asociados, Vol 34, Pp 1-16 (2022)
This chapter introduces inclusive dialogue as an essential element in history and social studies lessons, and offers techniques for making it an everyday practice in the classroom. It is based on the experience of the Read.Inquire.Write. project, in
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/26e0d2fb0e82494083649bb1e2eaa902
Autor:
Joaquín Prats
Publikováno v:
Didattica della storia, Vol 2, Iss 1S, Pp 8-30 (2020)
The didactics of history has had in recent decades a great expansion and development in Spain. Two different lines of action have been created: one focused on school institutions, in which proposals for innovation and incorporation of technologies ar
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/94e9e98e51b54b6795d0e37e5649346a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Clio y Asociados, Vol 0, Iss 35, Pp 0-0 (2022)
In this work we present two experiences that we consider novel in relation to the teaching of Economics in the oriented secondary school, carried out in the province of Santa Fe - Argentina. In a first section, we carry out an analysis of the current
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/886a6d1512154d759dcf47120fec763c
Autor:
Mariana Ladowski
Publikováno v:
Clio y Asociados, Vol 32 (2021)
Reading texts is usually the predominant practice for teaching social sciences at the higher education level, a practice that is generally assumed to have been already acquired by students and therefore is not taught. From the perspective we adopt, r
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c03eb5a08ffb41cc8f52732b85a483e3
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Steffen Sammler
Publikováno v:
Didacticae, Vol 0, Iss 4, Pp 74-84 (2018)
En dècades recents hem vist desenvolupaments dinàmics en el camp de la producció de llibres de text i mitjans audiovisuals que ofereixen diferents possibilitats als investigadors. Una font d’inspiració per a aquestes noves possibilitats pot ser
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d0c1b4fc99ff4452bd6912c29151e2fc
Publikováno v:
Revista UNES. Universidad, Escuela y Sociedad. :137-147
Los Recursos Educativos Abiertos (REA) han emergido como un concepto con gran potencial para apoyar la transformación educativa. Aunque su valor educativo reside en la idea de usar recursos como método integral de comunicación de planes de estudio