Zobrazeno 1 - 10
of 10
pro vyhledávání: '"Didactics of programming"'
Autor:
Rinderknecht, Christian
Publikováno v:
Informatics in Education - An International Journal. 13(1):87-120
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=123696
Autor:
Christian RINDERKNECHT
Publikováno v:
Informatics in Education, Vol 13, Iss 1, Pp 87-119 (2014)
We survey the literature about the teaching and learning of recursive programming. After a short history of the advent of recursion in programming languages and its adoption by programmers, we present curricular approaches to recursion, including a r
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4190f836e84c4f7591b56c545da1baab
Publikováno v:
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (RCAAP)
instacron:RCAAP
Repositório Científico de Acesso Aberto de Portugal (RCAAP)
instacron:RCAAP
Um problema e desafio global nos cursos de informática, é a aprendizagem da programação, não apenas na fase inicial, mas na transição entre programador iniciante a proficiente. Este desafio tem sido alvo de pesquisa e investigação de vários
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::2633018d6ffa0e43f67f2ca66257ec21
https://hdl.handle.net/10400.2/7930
https://hdl.handle.net/10400.2/7930
Autor:
Bruno Buchberger, Adrian Crăciun
Publikováno v:
Electronic Notes in Theoretical Computer Science. 93:24-59
Recently, we proposed a systematic method for top-down synthesis and verification of lemmata and algorithms called “lazy thinking method” as a part of systematic mathematical theory exploration (mathematical knowledge management). The lazy thinki
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.