Zobrazeno 1 - 10
of 723
pro vyhledávání: '"Didactical analysis"'
Publikováno v:
Online Learning, Vol 28, Iss 4 (2024)
Social presence is one key factor for successful learning in socio-constructivist learning theories. Teachers need easily interpretable and didactically relevant information to monitor social presence and to intervene if required while a course is ru
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5f57b374eaec4988b74a33e80f6a6dfb
Textbook praxeological-didactical analysis: Lessons learned from the Indonesian mathematics textbook
Publikováno v:
Journal on Mathematics Education, Vol 14, Iss 3, Pp 503-524 (2023)
The objective of textbook study is to create high-quality textbooks. Analysis was done using a praxeological-didactical analysis (PDA) method. PDA offers space to analyze curriculum materials, such as math textbooks, which are the outcome of human ac
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/aa28e5cf25324367932d73f40a17aeb0
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Kjellsdotter, Anne1 Anne.Kjellsdotter@gu.se
Publikováno v:
Journal of Curriculum Studies. Dec2020, Vol. 52 Issue 6, p823-839. 17p. 2 Color Photographs, 1 Illustration, 1 Diagram.
Autor:
Horn, Martin Erik
Publikováno v:
published in German in: Anja Pitton (Hrsg.): Relevanz fachdidaktischer Forschungsergebnisse fuer die Lehrerbildung, Beitraege zur Jahrestagung der GDCP in Heidelberg 2004, ISBN 3-8258-8714-6, LIT-Verlag, Muenster 2005, S. 463 - 465
Analyses of interviews with secondary school students about their conceptions of light at the University of Potsdam indicate that numerous students have a deterministic view of light. With regard to these results the model of energy flow lines, which
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/physics/0603080
Publikováno v:
Bolema: Boletim de Educação Matemática, Volume: 34, Issue: 66, Pages: 40-68, Published: 17 APR 2020
Bolema: Boletim de Educação Matemática v.34 n.66 2020
Bolema: Boletim de Educação Matemática
Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP)
instacron:UNESP
Zaguán. Repositorio Digital de la Universidad de Zaragoza
instname
Zaguán: Repositorio Digital de la Universidad de Zaragoza
Universidad de Zaragoza
Bolema: Boletim de Educação Matemática v.34 n.66 2020
Bolema: Boletim de Educação Matemática
Universidade Estadual Paulista Júlio de Mesquita Filho (UNESP)
instacron:UNESP
Zaguán. Repositorio Digital de la Universidad de Zaragoza
instname
Zaguán: Repositorio Digital de la Universidad de Zaragoza
Universidad de Zaragoza
Resumen El libro de texto es un recurso ampliamente usado en la práctica de la enseñanza y, en consecuencia, es objeto de investigación educativa, aplicando diversas perspectivas teóricas. En este trabajo se ejemplifica el uso de las herramientas
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Steiner, Hans-Georg
Publikováno v:
Educational Studies in Mathematics, 1969 Dec 01. 2(2/3), 371-392.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/3482088
Autor:
Youn-joon Joung
Publikováno v:
School Mathematics. 24:173-188