Zobrazeno 1 - 10
of 133
pro vyhledávání: '"Didactic knowledge"'
Publikováno v:
International Journal of Mentoring and Coaching in Education, 2023, Vol. 13, Issue 1, pp. 122-141.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/IJMCE-08-2022-0070
Publikováno v:
Revija za Elementarno Izobraževanje, Vol 16, Iss 2, Pp 169-188 (2023)
This study sheds light on prospective primary teachers’ understanding of rational numbers. This is an experimental study that aims to evaluate prospective primary teachers’ mathematical and didactic knowledge of rational numbers through online fo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fbd0845d81d442d9b6c9098a8c6148fd
Publikováno v:
International Journal for Lesson & Learning Studies, 2022, Vol. 12, Issue 1, pp. 78-91.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/IJLLS-02-2022-0025
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Вопросы образования, Iss 4, Pp 266-284 (2021)
The evolution of math Olympiad training for school students in Russia since the second half of the 20th century is analyzed in this article in the context of sociocultural transformations and changes in the post-industrial society’s didactic knowle
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/20ff9a0b7bae48f6993bc165ee948462
Autor:
Zetra Hainul Putra
Publikováno v:
Revija za Elementarno Izobraževanje, Vol 13, Iss 4, Pp 365-394 (2020)
This study aims to present a detailed analysis of didactic transposition of rational numbers from knowledge to be taught into taught knowledge occurring in a teacher education institution. The knowledge to be taught of rational numbers is analysed fr
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d28d653120d849ccbe43c252480ed983
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Cardoso, Paula, Mamede, Ema
Publikováno v:
Educação e Pesquisa, Volume: 49, Article number: e261007, Published: 10 JUL 2023
Resumo O saber do professor determina a qualidade das suas práticas. Porém, nem sempre o professor consegue colocar em prática as suas ideias. No caso particular dos números racionais, reconhece-se que esse é um tópico importante, mas também d
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od_______608::3e2b46325158dc8611825f9ca90d1ee9
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1517-97022023000100669&lng=en&tlng=en
http://www.scielo.br/scielo.php?script=sci_arttext&pid=S1517-97022023000100669&lng=en&tlng=en
Autor:
Alberto Zapatera, Eduardo Quevedo
Publikováno v:
Mathematics, Vol 9, Iss 17, p 2117 (2021)
Early algebra proposes to incorporate algebra in primary school from the first years of schooling. The success of this incorporation depends, to a large extent, on the training of teachers, so the objective of this article is to study whether the deg
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f7baf694d1b5430db41d33e749beb299