Zobrazeno 1 - 10
of 496
pro vyhledávání: '"Didactic Strategy"'
Autor:
Diego Alejandro Albarracin-Acero, Fidel Alfonso Romero-Toledo, Claudia Esperanza Saavedra-Bautista, Edwan Anderson Ariza-Echeverri
Publikováno v:
Future Internet, Vol 16, Iss 8, p 279 (2024)
In response to the digital transformation in education, this study explores the efficacy of virtual reality (VR) video games in teaching direct current electrical circuits at a public university in Colombia. Using a mixed-method action research appro
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/435d3f7a02174ce985776bf2c9fab6ad
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Computers, Vol 12, Iss 11, p 239 (2023)
The formation of students is integral to education. Strengthening critical thinking and reasoning are essential for the professionals that today’s world needs. For this reason, the authors of this article applied Pólya’s methodology, an initiati
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f8da20da6e5d4b64922350aee871f664
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Humanidades Médicas, Pp 728-748 (2021)
La investigación se desarrolló durante el curso 2019-2020; pertenece al proyecto Desarrollo de la expresión oral en inglés con fines médicos, del departamento de Idiomas de la universidad de Ciencias Médicas de Camagüey. El artículo tiene com
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/94dfb7191b504980a9915a74f2a602e1
Publikováno v:
Revista de Ensino de Ciências e Matemática, Vol 13, Iss 6 (2022)
This article, the result of a master's research carried out with a 4th year elementary school class, aims to present data collected in journals about comics in the classroom. The research aimed to reflect and enable literacy practices through didacti
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8504670694194a98ae28c7c4358b7843
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Science Education International, Vol 32, Iss 3, Pp 209-219 (2021)
It is imperative that a profound transformation be carried out in the traditional way in which we teach science subjects, so it is necessary that the role of student change from being a mere recipient of information to being the main player in the co
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b7b5fbfcb4f04d57af6c27c78b8c7507
Autor:
Rus, Dana
Publikováno v:
Acta Marisiensis. Philologia. 3(3):46-51
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1015272
Publikováno v:
Ratio Mathematica, Vol 39, Iss 0, Pp 111-136 (2020)
The need in the current social context to adopt teaching methods that can stimulate students and lead them towards autonomy, awareness and independence in studying could conflict with the needs of students with specific learning disorders, especially
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/03eed13b938b4cae973929829ee8072a