Zobrazeno 1 - 10
of 1 269
pro vyhledávání: '"Developmental dyscalculia"'
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
IntroductionThe model of quantity–to–number word linkage (QNL model) identifies relevant milestones in the process of early numerical acquisition and describes a developmental sequence that can guide the fostering of foundational mathematical abi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/923a5ee8fef14b979e15a7d25450b6b2
Autor:
Simone Schwizer Ashkenazi, Margot Roell, Ursina McCaskey, Arnaud Cachia, Gregoire Borst, Ruth O’Gorman Tuura, Karin Kucian
Publikováno v:
Developmental Cognitive Neuroscience, Vol 67, Iss , Pp 101369- (2024)
The intraparietal sulcus (IPS) has been associated with numerical processing. A recent study reported that the IPS sulcal pattern was associated with arithmetic and symbolic number abilities in children and adults. In the present study, we evaluated
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2349c9601a034732a5ed0229f0194903
Autor:
Frontiers Production Office
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/62b3520826c14ba3a23d8f6cb3449fa0
Autor:
Ann Dowker
Publikováno v:
Children, Vol 11, Iss 6, p 623 (2024)
There is still much debate about the exact nature and frequency of developmental dyscalculia, and about how it should be defined. This article examines several key questions in turn: Is developmental dyscalculia a distinct disorder, or should it be s
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/eeba0343d8d540f08b18a7f835dce193
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2024)
Research suggests that children with developmental dyscalculia (DD) have deficits in basic numerical skills. However, there is conflicting evidence on whether basic numerical skills in children with DD are qualitatively different from those in typica
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6c1326b728eb495d9b61bf94b3a2d4d4
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Štúdie zo špeciálnej pedagogiky / Studies in Special Education. 11(3):6-18
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1087001
Autor:
Kraljiková, Michaela, Žovinec, Erik
Publikováno v:
Štúdie zo špeciálnej pedagogiky / Studies in Special Education. 11(3):45-53
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1087005