Zobrazeno 1 - 10
of 1 554
pro vyhledávání: '"Developmental cognitive neuroscience"'
Publikováno v:
Brain Multiphysics, Vol 4, Iss , Pp 100064- (2023)
Dipole source localization analysis (DSLA) of brain's event-related electrical potentials (ERPs) often presumes time constraints potentially too rigid to capture complex neural dynamics. We present a practical procedure (dynamically-guided DSLA) comb
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ff56355615c540d684578cdb29e7c769
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
Theory of mind (ToM), the ability to think about the perspectives, beliefs, and feelings of another, develops throughout childhood and adolescence and is an important skill for social interactions. This study examines neural activity in typically dev
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/e1571af8501f4092828b009844831823
Autor:
Gerry Leisman
Publikováno v:
Brain Sciences, Vol 13, Iss 1, p 40 (2022)
There have been numerous detractors and supporters relating to attempts to merge the neurosciences and the knowledge base of related contributing disciplines with the field of education. Some have argued that this is a “bridge too far”. The predo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0ed35a8c05f44012bf17661cc3e02850
Autor:
Winnicka, Beata
Publikováno v:
Psychologia Rozwojowa / Developmental Psychology. 24(4):99-102
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=893079
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ulrike Kuhl, Nicole E. Neef, Indra Kraft, Gesa Schaadt, Liane Dörr, Jens Brauer, Ivonne Czepezauer, Bent Müller, Arndt Wilcke, Holger Kirsten, Frank Emmrich, Johannes Boltze, Angela D. Friederici, Michael A. Skeide
Publikováno v:
NeuroImage, Vol 211, Iss , Pp 116633- (2020)
Developmental dyslexia, a severe deficit in literacy learning, is a neurodevelopmental learning disorder. Yet, it is not clear whether existing neurobiological accounts of dyslexia capture potential predispositions of the deficit or consequences of r
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8b4451ff80864ea4a9904dcad22bc826