Knihovna AV ČR, v. v. i.
  • Odhlásit
  • Přihlášení
  • Jazyk
    • English
    • Čeština
  • Instituce
    • Knihovna AV ČR
    • Souborný katalog AV ČR
    • Archeologický ústav Brno
    • Archeologický ústav Praha
    • Astronomický ústav
    • Biofyzikální ústav
    • Botanický ústav
    • Etnologický ústav
    • Filosofický ústav
    • Fyzikální ústav
    • Fyziologický ústav
    • Geofyzikální ústav
    • Geologický ústav
    • Historický ústav
    • Masarykův ústav
    • Matematický ústav
    • Orientální ústav
    • Psychologický ústav
    • Slovanský ústav
    • Sociologický ústav
    • Ústav analytické chemie
    • Ústav anorganické chemie
    • Ústav pro českou literaturu
    • Ústav dějin umění
    • Ústav fyziky atmosféry
    • Ústav fotoniky a elektroniky
    • Ústav fyzikální chemie J. H.
    • Ústav fyziky materiálů
    • Ústav geoniky
    • Ústav pro hydrodynamiku
    • Ústav chemických procesů
    • Ústav informatiky
    • Ústav pro jazyk český
    • Ústav jaderné fyziky
    • Ústav makromolekulární chemie
    • Ústav pro soudobé dějiny
    • Ústav přístrojové techniky
    • Ústav státu a práva
    • Ústav struktury a mechaniky hornin
    • Ústav teoretické a aplikované mechaniky
    • Ústav teorie informace a automatizace
    • Ústav výzkumu globální změny
Pokročilé vyhledávání
  • Domovská stránka
  • Vyhledávání: "Destination attractiveness"
  • Navrhnout nákup titulu
Zobrazeno 1 - 10 of 310 pro vyhledávání: '"Destination attractiveness"'
1
Akademický článek
Islamic destination to millennials in Bandung: Islamic attributes and destination image on tourist satisfaction with visiting decision as mediator
Autor: Suryawardani, Bethani, Wulandari, Astri, Marcelino, Dandy, Millanyani, Heppy
Publikováno v: Journal of Islamic Marketing, 2024, Vol. 15, Issue 8, pp. 2122-2143.
Externí odkaz: http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/JIMA-06-2021-0191
Zobrazit plný text záznamu
2
Akademický článek
Cognitive-affective-motivation factors influencing international visitors' destination satisfaction and loyalty
Autor: Omo-Obas, Promise, Anning-Dorson, Thomas
Publikováno v: Journal of Hospitality and Tourism Insights, 2022, Vol. 6, Issue 5, pp. 2222-2240.
Externí odkaz: http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/JHTI-05-2022-0178
Zobrazit plný text záznamu
3
Akademický článek
Food Tourism as a Strategy for Local Economic Development in Durban
Autor: Joram Ndlovu
Publikováno v: African Journal of Hospitality, Tourism and Leisure, Vol 12, Iss 5, Pp 1806-1821 (2023)
Globalization has accelerated competition and exposed regions, localities, and firms and forced them to adapt to changing economic circumstances and conditions. More recently, researchers have become more interested in food as an essential element of
Externí odkaz: https://doaj.org/article/1b4b0d6414284d739c406421ff6d5a24
Zobrazit plný text záznamu
4
Akademický článek
Digital Nomads: Advances in Hospitality and Destination Attractiveness
Autor: Ioulia Poulaki, Eleni Mavragani, Alexandra Kaziani, Eleftheria Chatzimichali
Publikováno v: Tourism and Hospitality, Vol 4, Iss 3, Pp 483-498 (2023)
As remote work goes from trend to mainstream, digital nomads are on the rise, becoming a market every destination needs to attract. Considering the needs and wants of digital nomads, this paper aims to investigate the strengths and the opportunities
Externí odkaz: https://doaj.org/article/57f4be651e3e4a02bcb49f5a76a5f737
Zobrazit plný text záznamu
5
Akademický článek
Using social media marketing to pro-tourism behaviours: the mediating role of destination attractiveness and attitude towards the positive impacts of tourism
Autor: Zyad M. Alzaydi, Mohamed H. Elsharnouby
Publikováno v: Future Business Journal, Vol 9, Iss 1, Pp 1-13 (2023)
Abstract Social media has recently played a highly impactful role in communication. Specifically, these channels are vital and have a substantial influence on the attitudes, behavioural intentions, and actual behaviour of tourists. Previous research
Externí odkaz: https://doaj.org/article/d3bc27b893d64e7da623dd4c21bc14b0
Zobrazit plný text záznamu
Plný text ve formátu HTML
6
Akademický článek
Examining revisit intention from the basic foundation of Islam: the role of halal destination attributes and perceived value
Autor: Mursid, Ali
Publikováno v: Journal of Islamic Marketing, 2022, Vol. 14, Issue 5, pp. 1325-1345.
Externí odkaz: http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/JIMA-07-2021-0232
Zobrazit plný text záznamu
7
Akademický článek
The influence of immersion on tourists’ satisfaction via perceived attractiveness and happiness
Autor: Li, Fangxuan (Sam), Shang, Yuanyuan, Su, Qianqian
Publikováno v: Tourism Review, 2022, Vol. 78, Issue 1, pp. 122-141.
Externí odkaz: http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/TR-02-2022-0078
Zobrazit plný text záznamu
8
Akademický článek
Doctoral dissertation summary: A model of waste management in island tourist destinations
Autor: Antonio Dekanić
Publikováno v: Tourism and Hospitality Management, Vol 29, Iss 4, Pp 645-646 (2023)
Externí odkaz: https://doaj.org/article/2a1bbb83753e4a8c90b90be56d7504c6
Zobrazit plný text záznamu
9
Akademický článek
Halal destination attributes and revisits intention: the role of destination attractiveness and perceived value
Autor: Mursid, Ali, Anoraga, Pandji
Publikováno v: International Journal of Tourism Cities, 2021, Vol. 8, Issue 2, pp. 513-528.
Externí odkaz: http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/IJTC-03-2021-0040
Zobrazit plný text záznamu
10
Akademický článek
Does Destination, Relationship Type, or Migration Status of the Host Impact VFR Travel?
Autor: Elisa Zentveld, Mohammad Yousuf
Publikováno v: Tourism and Hospitality, Vol 3, Iss 3, Pp 589-605 (2022)
Visiting friends and relatives (VFR) travel hosts play a key role in influencing the trip characteristics of their VFR travel parties and the decisions and activities within those travel parties. However, how those trips are shaped in terms of travel
Externí odkaz: https://doaj.org/article/8e7ff51f7a7f4da0b93f899758e42b37
Zobrazit plný text záznamu
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Další »
  • [31]

Vyhledávací nástroje:

  • RSS
  • Poslat e-mailem

Upřesnit hledání

Omezení vyhledávání
Plný text Recenzováno Digitální knihovna AV ČR
Zdroje
Pouze tištěné dokumenty
Zahrnout EIZ
  • 243 Akademické články
  • 5 Knihy
  • 3 Dissertations
  • 2 Konferenční materiály
  • 238 destination attractiveness
  • 55 tourism
  • 29 destination image
  • 29 satisfaction
  • 28 business
  • 21 attractiveness
  • 20 place attachment
  • 19 loyalty
  • 18 model
  • 17 taiwan
  • 14 competitiveness
  • 14 hf5001-6182
  • 14 marketing
  • 14 tourist satisfaction
  • 13 china
  • 13 service quality
  • 12 image
  • 11 ecotourism
  • 11 research paper
  • 11 research-article
  • 11 revisit intention
  • 10 covid-19
  • 10 destination
  • 10 destination competitiveness
  • 10 experience
  • 10 perceptions
  • 9 05 social sciences
  • 9 0502 economics and business
  • 9 antecedents
  • 9 cat-thos
  • 9 geography, planning and development
  • 9 impact
  • 9 motivation
  • 9 tourism & hospitality
  • 8 050212 sport, leisure & tourism
  • 8 analytic hierarchy process (ahp)
  • 8 business.industry
  • 8 destination loyalty
  • 8 destination marketing
  • 8 destinations
  • 7 attachment
  • 7 attractions
  • 7 behavior
  • 7 customer satisfaction
  • 7 economy
  • 7 perceived value
  • 7 rural tourism
  • 7 tourism, leisure and hospitality management
  • 7 urban tourism
  • 6 050211 marketing
  • 23 routledge journals, taylor & francis ltd
  • 19 routledge
  • 18 mdpi
  • 14 elsevier ltd
  • 13 elsevier sci ltd
  • 10 emerald publishing limited
  • 10 mdpi ag
  • 8 elsevier
  • 6 africajournals
  • 5 editura universitatii din oradea
  • 5 emerald group publishing ltd
  • 5 emerald publishing
  • 5 institute for tourism
  • 4 africa journals
  • 4 cognizant communication corporation
  • 4 emerald group publishing ltd.
  • 4 john wiley and sons ltd
  • 4 sage publications ltd
  • 3 editura silvica
  • 3 growing science
  • 3 springer
  • 2 asers publishing
  • 2 cracow university of economics
  • 2 edp sciences
  • 2 eskisehir osmangazi universitesi
  • 2 fakultas ekonomi universitas sriwijaya
  • 2 'marin dracea' national research-development institute in forestry
  • 2 research centre of industrial problems of development of nas of ukraine
  • 2 sciendo
  • 2 selcuk university
  • 2 technicka univerzita v liberci
  • 2 universitas negeri jakarta
  • 2 virginia tech
  • 1 bern open publishing
  • 1 cromar (croatian union of marketing associations) and faculty of economics and business zagreb
  • 1 cromar (hrvatska zajednica udruga za marketing) i ekonomski fakultet zagreb
  • 1 drustvo za regionalne nauke
  • 1 economic research institute at bulgarian academy of sciences
  • 1 faculty of economics & business, zagreb, cromar (croatian union of marketing associations)
  • 1 faculty of tourism and hospitality management
  • 1 iran strategic management society
  • 1 malopolska school of economics in tarnow, poland
  • 1 pusat penelitian dan pengabdian masyarakat sekolah tinggi ilmu ekonomi (pppm stie)
  • 1 research collaboration community (rcc)
  • 1 springeropen
  • 1 szkola glowna gospodarstwa wiejskiego w warszawie
  • 1 university of the algarve - esght - cieo
  • 1 uniwersytet ekonomiczny w krakowie
  • 1 warsaw university of life sciences - sggw
  • 1 институт за икономически изследвания при българска академия на науките
  • 16 tourism management
  • 15 sustainability
  • 11 international journal of contemporary hospitality management
  • 11 international journal of tourism research
  • 10 african journal of hospitality, tourism and leisure
  • 10 asia pacific journal of tourism research
  • 10 current issues in tourism
  • 8 journal of travel & tourism marketing
  • 7 journal of travel and tourism marketing
  • 5 annals of forest research
  • 5 sustainability (switzerland)
  • 5 tourism and hospitality
  • 5 tourism management perspectives
  • 4 international journal of tourism cities
  • 4 journal of hospitality and tourism management
  • 4 journal of islamic marketing
  • 4 tourism and hospitality research
  • 3 behavioral sciences
  • 3 foundations of management
  • 3 geo journal of tourism and geosites
  • 3 geojournal of tourism and geosites
  • 3 journal of cleaner production
  • 3 journal of vacation marketing
  • 3 leisure studies
  • 3 management science letters
  • 3 sage open
  • 3 tourism review
  • 3 tourism: an international interdisciplinary journal
  • 2 biznes inform
  • 2 cities
  • 2 entrepreneurial business and economics review
  • 2 event management
  • 2 international journal of culture, tourism and hospitality research
  • 2 journal of business and behavioural entrepreneurship
  • 2 journal of environmental management and tourism (jemt)
  • 2 journal of hospitality and tourism insights
  • 2 journal of policy research in tourism, leisure and events
  • 2 journal of sustainable tourism
  • 2 shs web of conferences
  • 2 sriwijaya international journal of dynamic economics and business
  • 2 tourism & management studies
  • 2 tourism economics
  • 2 tourism geographies
  • 2 tourist studies
  • 2 trziste
  • 1 acta scientiarum polonorum. oeconomia
  • 1 behavioral sciences basel switzerland
  • 1 economic thought
  • 1 market
  • 1 market/trziste
  • 119 Scopus®
  • 72 Social Sciences Citation Index
  • 57 OpenAIRE
  • 27 Directory of Open Access Journals
  • 12 Science Citation Index Expanded
  • 11 Emerald Insight
  • 6 Central and Eastern European Online Library (CEEOL)
  • 3 Networked Digital Library of Theses & Dissertations
  • 1 Arts & Humanities Citation Index
  • 1 JSTOR Journals
  • 1 MEDLINE

Možnosti vyhledávání

  • Tematická mapa
  • Historie vyhledávání
  • Pokročilé vyhledávání

Objevte více

  • Abecední procházení

Hledáte pomoc?

  • Tipy pro vyhledávání
načítá se......