Zobrazeno 1 - 10
of 66
pro vyhledávání: '"Delayed language development"'
Publikováno v:
The Egyptian Journal of Otolaryngology, Vol 40, Iss 1, Pp 1-11 (2024)
Abstract Background Children with congenital heart diseases (CHD) may have developmental delays including delayed language development (DLD) and learning difficulties. The purpose of this study was to observe the effects of CHD on language developmen
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fdad6ea109ed47de870ab29d0cdf6971
Autor:
Azza Samy Abdel-hakim, Lamiaa Mohamed Abdel-wareth, Hassan Hosny Ghandoor, Mennatallah Osama Shata, Dina Ahmed Elrefaie
Publikováno v:
The Egyptian Journal of Otolaryngology, Vol 40, Iss 1, Pp 1-9 (2024)
Abstract Background Children with various metabolic disorders are considered a high-risk group for different developmental delays. Delayed language development (DLD) and autism spectrum disorder (ASD) have a common incidence in children with metaboli
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/20f56359ec6a4887934d01acadaa83e6
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Paediatrica Indonesiana, Vol 61, Iss 3, Pp 133-40 (2021)
Background Children with language delay have deficits in the ability to learn and use language, either expressive and/or receptive despite otherwise normal development. Language delay could be influenced by either internal factors (within the child)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f0374b143d024b26948d52ebd52c7078
Autor:
Eman Mostafa
Publikováno v:
The Egyptian Journal of Otolaryngology, Vol 35, Iss 3, Pp 327-331 (2019)
Abstract Aim To evaluate the effects of television (TV) on language and attention in preschool children. Introduction There are contradictory reports of the effects of TV watching on children language, cognition, and attention. No research has been c
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ef9e2cac6127432f90b60a3a376fafcf
Publikováno v:
Paediatrica Indonesiana, Vol 57, Iss 2, Pp 99-103 (2017)
Background Many factors contribute to language development in children. About 5-8% of children in Indonesia experience delayed language skills. Young children need appropriate stimulation for optimal development. Children who watch television (TV) fo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/09637bda507742068e4a464bfb23fec1
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Specialusis ugdymas [Special Education]. 2021, Nr. 2 (43), p. 147-171, 173-199.
Straipsnyje aptariami vaikų, turinčių neišplėtotą kalbą, leksikos ypatumai. Atlikta kiekybinė sukauptojo vaikų kalbos tekstyno ir eksperimentinių užduočių rezultatų analizė padėjo atskleisti žodžių supratimo, vartojimo ypatumus, le
Autor:
Takeyama, Takaaki, Shimada, Aki, Sakamoto, Yuki, Aoki, Toshihito, Kondo, Eiji, Nakano, Seiichi, Fukuda, Junya, Azuma, Takahiro, Sato, Go, Okamoto, Hidehiko, Kitamura, Yoshiaki, Udaka, Jiro, Takeda, Noriaki
Publikováno v:
Auris Nasus Larynx. 49(3):335-341
Objective: In the past, it was believed that unilateral hearing loss has a minimal impact on the speech and language development in children. However, several studies have suggested that some school-age children with unilateral hearing loss have lear