Zobrazeno 1 - 10
of 33
pro vyhledávání: '"Defender self-efficacy"'
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
Though school children tend to view peer victimization as morally wrong most do not to intervene on the victim’s behalf and some instead choose to aid the victimizer. The aim of this longitudinal study was to investigate how students’ defending a
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0e400c2d38614ae19d06417d87e93f2b
Publikováno v:
Psicologia: Reflexão e Crítica, Vol 36, Iss 1, Pp 1-14 (2023)
Abstract This study examines the influence of social support on bystander behaviors, the mediating and moderating effects of moral disengagement and defender self-efficacy at the individual and class levels, and their cross-level interaction. A total
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/39ef5ca41bd642408a8adb4bd868865f
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 10 (2019)
The aim of this study was to examine whether individual and classroom collective social-cognitive processes (moral disengagement and self-efficacy) were associated with bullying perpetration among schoolchildren. An additional aim was to examine whet
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/17236fe8f9be4c4688905a45a6716613
Autor:
Blinge, Alfred, Larsson, Johan
Kränkningar och mobbning är ett återkommande problem i svensk skola. En motverkande faktor verkar vara när eleverna försvarar varandra. Studiens syfte var att undersöka relationen mellan försvarsarbeteenden och social självtillit, självtilli
Externí odkaz:
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:mdh:diva-61937
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
The aim of this study was to examine how different bystander roles in peer victimisation situations relate to moral disengagement, defender self-efficacy, and student-teacher relationship quality. Self-reported survey data were collected from 333 mid
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::597e7f17800461c7cc8d5c8cfc4a1505
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-164082
http://urn.kb.se/resolve?urn=urn:nbn:se:liu:diva-164082