Zobrazeno 1 - 10
of 246
pro vyhledávání: '"Declarative/Procedural model"'
Publikováno v:
Journal of Rehabilitation, Vol 23, Iss 4, Pp 540-559 (2022)
Objective: Procedural memory is a key component of long-term memory that can be assessed in different modalities, such as verbal and motor. Learning through procedural memory occurs in three stages: initial learning, consolidation, and retention. Sev
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ad8737c5268e44e08b7bccca98b46bc4
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 12 (2021)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b715dce842b843fc8c6a6dbe085861fc
Autor:
Ullman, Michael T, Lovelett, Jarrett T
Publikováno v:
Second Language Research, 2018 Jan 01. 34(1), 39-65.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/26375905
Autor:
Miquel Llompart, Ewa Dąbrowska
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
The present paper examines the relationship between explicit and implicit memory and ultimate attainment in the native language. Two groups of native speakers of English with different levels of academic attainment (i.e., high vs. low) took part in t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c70039e07f354ed194a5166c163c23e7
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ewa Dąbrowska, Miquel Llompart
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 11 (2020)
Frontiers in Psychology
Frontiers in Psychology
The present paper examines the relationship between explicit and implicit memory and ultimate attainment in the native language. Two groups of native speakers of English with different levels of academic attainment (i.e., high vs. low) took part in t
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::dd3d696c912e6815f4b6d8858d94dc21
https://opus4.kobv.de/opus4-fau/files/14676/Table_1.docx
https://opus4.kobv.de/opus4-fau/files/14676/Table_1.docx
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Mariana Gotseva
In the last few decades, the studies in second language acquisition have not answered the question what mechanisms a human’s brain uses to make acquisition of language(s) possible. A neurocognitive model which tries to address SLA from such a persp
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::88de00c69e6fafe43ebf3d93e9c4ca12
http://esnuir.eenu.edu.ua/handle/123456789/14879
http://esnuir.eenu.edu.ua/handle/123456789/14879
Autor:
Gotseva, Mariana
In the last few decades, the studies in second language acquisition have not answered the question what mechanisms a human’s brain uses to make acquisition of language(s) possible. A neurocognitive model which tries to address SLA from such a persp
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::609d47f1e367bb62a88162c309310f6a