Zobrazeno 1 - 10
of 184
pro vyhledávání: '"Davies, Iain A."'
Autor:
Davies, Iain
This PhD thesis is submitted to arXiv as a pedagogical resource on gravitational effective field theories and the laws of black hole mechanics. It begins with an introduction to the mathematics and intuition behind effective field theory (EFT) correc
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2411.14023
Autor:
Davies, Iain
There has been recent progress in extending the 0th and 2nd laws of black hole mechanics to gravitational effective field theories (EFTs). We generalize these results to a much larger class of EFTs describing gravity coupled to electromagnetism and a
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2401.13075
Autor:
Davies, Iain, Reall, Harvey S.
We describe a method for defining dynamical black hole entropy in gravitational effective field theories (EFTs). The entropy is constructed order by order in derivatives. For any fixed number of derivatives, the entropy satisfies a non-perturbative s
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2312.07659
Autor:
Davies, Iain, Reall, Harvey S.
In recent work, Hollands, Kov\'acs and Reall have built on previous work of Wall to provide a definition of dynamical black hole entropy for gravitational effective field theories (EFTs). This entropy satisfies a second law of black hole mechanics to
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2212.09777
Publikováno v:
European Journal of Marketing, 2023, Vol. 58, Issue 1, pp. 313-341.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/EJM-09-2021-0701
Autor:
Davies, Iain, Reall, Harvey S.
We consider the well-posedness of the initial value problem for Einstein-Maxwell theory modified by higher derivative effective field theory corrections. Field redefinitions can be used to bring the leading parity-symmetric 4-derivative corrections t
Externí odkaz:
http://arxiv.org/abs/2112.05603
Publikováno v:
In International Journal of Hospitality Management April 2025 126
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
In Industrial Marketing Management October 2022 106:338-350