Zobrazeno 1 - 10
of 1 023
pro vyhledávání: '"Daniels, H."'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Perret-Klermont A.-N.,, Wertsch J.V.,, Francis D.,, Dafermos M.,, Daniels H., Veresov N.N.,, Vasilev V.K.,, Levterova D.,, Veggetti M.S.
Publikováno v:
Культурно-историческая психология, Vol 14, Iss 4, Pp 30-40 (2018)
Celebrating the 70th Birthday of V.V. Rubtsov
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ced3af4873074954be2707266f484238
Autor:
Daniels H.,
Publikováno v:
Культурно-историческая психология, Vol 14, Iss 3, Pp 36-42 (2018)
In this paper I draw a distinction between two strands of argument that have evolved in the wake of Vygotsky’s early 20th century writing. I examine key methodological differences between sociocultural relativism and historical materialism. I then
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/609624f0e07644668b282796f2eb3480
Autor:
Daniels H.,
Publikováno v:
Культурно-историческая психология, Vol 12, Iss 3, Pp 15-27 (2016)
In this paper I explore the extent to which two approaches to the social formation of mind are compatible and may be used to enrich and extend each other. These are: Activity Theory (AT) as derived from the work of the early Russian psychologists, Vy
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0da041a4e57e410eb03cae5c4d2f99a5
Autor:
Rubtsova O.V.,, Daniels H.,
Publikováno v:
Культурно-историческая психология, Vol 12, Iss 3, Pp 189-207 (2016)
The article focuses on some aspects of L.S. Vygotsky’s early works, which are interpreted as the under- lying basis of the cultural-historical theory and might be applied while conducting research in the framework of this scientific school. The con
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4085927fea964ef4a6c5c93c85142852
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Daniels H., Downes E.
Publikováno v:
Современная зарубежная психология, Vol 3, Iss 2, Pp 41-71 (2015)
The article introduces an approach to study of identity in children placed in categories associated with disadvantage. It gives an example of the way in which pupils who are on the FSM (Free School Meals) register can experience the transformative po
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b9c81ce6145441d49b840b3ebcce655c
The COVID-19 crisis has deepened educational and social inequalities and exacerbated different forms of exclusion from education. This article reviews current concerns about formal and informal disciplinary school exclusion in England. Educational po
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1064::dca7774c27a4af81489d1fdd59b9cce9
https://ora.ox.ac.uk/objects/uuid:e799b670-7eee-4f93-8d59-68859a9e56a2
https://ora.ox.ac.uk/objects/uuid:e799b670-7eee-4f93-8d59-68859a9e56a2
Autor:
Keriö, S.1 (AUTHOR), Daniels, H. A.1 (AUTHOR), Gómez-Gallego, M.2,3 (AUTHOR), Tabima, J. F.1 (AUTHOR), Lenz, R. R.1 (AUTHOR), Søndreli, K. L.1 (AUTHOR), Grünwald, N. J.4 (AUTHOR), Williams, N.3 (AUTHOR), Mcdougal, R.3 (AUTHOR), LeBoldus, J. M.1,5 (AUTHOR) jared.leboldus@oregonstate.edu
Publikováno v:
Canadian Journal of Plant Pathology. Jan-Mar2020, Vol. 42 Issue 1, p1-29. 29p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.