Zobrazeno 1 - 10
of 11
pro vyhledávání: '"Daniela Vrabcová"'
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 30, Iss 1, Pp 32-60 (2020)
Cílem příspěvku je seznámit s průběhem a výsledky validace a adaptace dotazníku CEQ (Course Experience Questionnaire) a diskutovat jeho využitelnost v aktuálních podmínkách českých vysokých škol. Originální verze dotazníku vznikl
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/60f82e56817643e58aa3c39a9ec28a6f
Autor:
Daniela Vrabcová
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 26, Iss 2 (2016)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8006ab91fd5a4609967df72b28684a60
Autor:
Daniela Vrabcová
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 25, Iss 5 (2015)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c40cdbc0b542434c84fe28357bea6455
Autor:
Daniela Vrabcová
Publikováno v:
Pedagogická Orientace, Vol 16, Iss 2 (2006)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c97803da36ec48e1b5406a9710ed2501
Publikováno v:
Pedagogická orientace. 30:32-60
Cílem příspěvku je seznámit s průběhem a výsledky validace a adaptace dotazníku CEQ (Course Experience Questionnaire) a diskutovat jeho využitelnost v aktuálních podmínkách českých vysokých škol. Originální verze dotazníku vznikl
Publikováno v:
The European Proceedings of Social and Behavioural Sciences.
The paper is a presentation of key empirical findings related to Czech teacher-oriented higher education students´ learning strategies in the process of teacher-oriented students´/prospective teachers´ education. As to methodology and structure of
Publikováno v:
The European Proceedings of Social and Behavioural Sciences.
The submitted contribution focuses on emotional regulation in novice teachers and compares it with how teachers with more practical experience work with emotions. Depending on these strategies, not only pupils are affected, for instance by the classr
Publikováno v:
The European Proceedings of Social and Behavioural Sciences.
There is currently a great deal of discussion on the effectiveness of various models of pregraduate professional preparation of teachers in the Czech Republic, with one of the key issues being the organisation of the theoretical and practical compone
Autor:
Daniela Vrabcová
Publikováno v:
Procedia - Social and Behavioral Sciences. 171:472-481
The paper is a presentation of an analytical-comparative insight into the contemporary Czech educational system from the perspective of educational changes via teacherś assessment and attitudes. This view is rooted mainly in the following aspects: a
Autor:
Daniela Vrabcová
Publikováno v:
Procedia - Social and Behavioral Sciences. :303-312
The paper focuses on the issue: To what extent have Czech teacherś attitudes to the school curricular reform changed between years of 2007 and 2015? The first part describes some of the most dominant documents as well as issues or aspects of educati