Zobrazeno 1 - 10
of 246
pro vyhledávání: '"DISTRIBUTIONAL IMPACT"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Swiss Journal of Economics and Statistics, Vol 157, Iss 1, Pp 1-17 (2021)
Abstract Low electricity prices put economic pressure on hydropower companies. A more flexible water fee design can counteract this pressure and support hydropower companies during times when market revenues are low. However, this comes at the cost o
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/eaebb3abe38940e6accd0a5b537a8570
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
ZAMAN, ASHRAF AL
Publikováno v:
Canadian Public Policy / Analyse de Politiques, 2017 Dec 01. 43(4), 331-349.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/90016624
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Vandyck, Toon, Weitzel, Matthias, Wojtowicz, Krzysztof, Rey Los Santos, Luis, Maftei, Anamaria, Riscado, Sara
Publikováno v:
Energy Economics, 103, 1-12
Concerns about industry competitiveness and distributional impacts can deter ambitious climate policies. Typically, these issues are studied separately, without giving much attention to the interaction between the two. Here, we explore how carbon lea
Externí odkaz:
https://www.ssoar.info/ssoar/handle/document/84967
Autor:
Qin, Yu
Publikováno v:
Journal of Economic Geography, 2017 May 01. 17(3), 489-520.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/26501034
Autor:
Abe, Tatsuya
Publikováno v:
Institute of Social and Economic Research Discussion Papers. 1183:1-46
This paper examines the efficiency and distributional effects of fuel tax and feebate policies in the automobile market. I employ a model in which households make two-stage decisions on car ownership and utilization, and I estimate model parameters b