Zobrazeno 1 - 10
of 152
pro vyhledávání: '"DIRECT INSTANTANEOUS TORQUE CONTROL"'
Publikováno v:
Alexandria Engineering Journal, Vol 105, Iss , Pp 120-129 (2024)
A novel direct instantaneous torque control (DITC) strategy based on optimized conduction angle is proposed with the aim of reducing the torque ripple of permanent magnet-assisted switched reluctance motor (PMa-SRM) during the two-phase exchange (TpE
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/678724ca047649bbaa34f646165311ac
Autor:
Laith Al Quraan, Laszlo Szamel
Publikováno v:
IET Electric Power Applications, Vol 17, Iss 12, Pp 1502-1514 (2023)
Abstract Direct Instantaneous Torque Control (DITC) with an adaptive turn‐on angle technique is presented in this paper to improve the torque ripple of the Switched Reluctance Motor (SRM) for Electric Vehicle applications. Torque ripple suppression
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dfefe50849b74d759843dc68102e67a1
Publikováno v:
Energy Reports, Vol 8, Iss , Pp 1336-1343 (2022)
Aiming at the problem of large torque ripple and low efficiency of traditional direct instantaneous torque control (DITC) of switched reluctance motor (SRM), an improved DITC method based on adaptive turn-on angle torque sharing function (TSF) is pro
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d6e11fee137c48b4a98ee441acf21939
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Ain Shams Engineering Journal, Vol 14, Iss 5, Pp 101967- (2023)
The highly nonlinear characteristics of switched reluctance motors (SRMs) are the drawback that complicates their control and modeling. Hence, obtaining the best performance becomes a challenging task. Therefore, this paper presents an upgraded metho
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ce63bec984eb42638bd4bdedbfb9aed2
Publikováno v:
World Electric Vehicle Journal, Vol 14, Iss 6, p 140 (2023)
The torque ripple of a switched reluctance motor (SRM) limits its application in electric vehicles. This paper proposes a DITC system for SRMs based on a novel multilevel converter (MLC), which aims at the problem that the torque ripple cannot be eff
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/de06e268864642ae88eb746476085f80
Publikováno v:
Energy Reports, Vol 6, Iss , Pp 709-715 (2020)
The switched reluctance motors (SRMs) are powerful alternatives for electric vehicles (EVs). However, the high torque ripple is the main obstacle for their acceptance in high-performance applications. This paper introduces an improved indirect instan
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a0f3bf9d0ccf45f9a9552f2fd1d69e7a
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 8, Pp 66910-66916 (2020)
In order to solve the frequent problem of breaking shaft in the starter/generator system of switched reluctance motor, a novel Direct Instantaneous Torque Control (DITC) is proposed to control the torque ripple in this paper. Instead of the hysteresi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/75ec58a972ea4d8ba384efad3a236026
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.