Zobrazeno 1 - 10
of 11
pro vyhledávání: '"D.J. Holford"'
Publikováno v:
Geophysical Research Letters. 17:817-820
A computer code, Rn3D, was used to study the effects of varying the water content of five homogeneous soil types (clay, silt, loam, sand, and gravel) and atmospheric pressure on the transport of radon from soil surfaces. Temperature (20°C) and radiu
Radioactive waste exists at the US Department of Energy's (DOE's) Hanford Site in a variety of locations, including subsurface grout and tank farms, solid waste burial grounds, and contaminated soil sites. Some of these waste sites may need to be iso
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::431435f6b7c0a802bca271179170aec6
https://doi.org/10.2172/5788685
https://doi.org/10.2172/5788685
Publikováno v:
Radiation Protection Dosimetry. 24:185-189
In the conventional equations used to describe gaseous transport of radon isotopes through fractured porous media the two processes responsible for radon movement are diffusion and pressure-driven flow (advection). Fractures in a porous medium can be
Publikováno v:
Radiation Protection Dosimetry. 24:191-197
The release of radon isotopes under conditions of combined diffusion and flow from a fractured, semi-infinite medium such as soil is analysed. Relations are developed to indicate when flow from fractures will dominate overall transport and when the r
A two-dimensional finite element code, CRACK, simulates the effect of changes in surface air pressure on radon concentration in soil with parallel, partially penetrating cracks. A sensitivity analysis investigates the effect of changes in crack dimen
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::9f8926e1849f870ea34f84b3c82fe20f
https://doi.org/10.2172/7147996
https://doi.org/10.2172/7147996
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.