Zobrazeno 1 - 10
of 129
pro vyhledávání: '"D. Ambrosino"'
Publikováno v:
Nonlinear Processes in Geophysics, Vol 18, Iss 5, Pp 697-707 (2011)
Some features, such as vortex structures often observed through a wide spread of spatial scales, suggest that ionospheric convection is turbulent and complex in nature. Here, applying concepts from information theory and complex system physics, we fi
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/457d2ff6e539460085151f92fedc7b65
Publikováno v:
Annales Geophysicae, Vol 27, Pp 2423-2438 (2009)
We use SuperDARN data to study high-latitude ionospheric convection over a three hour period (starting at 22:00 UT on 2 January 2003), during which the Interplanetary Magnetic Field (IMF) flipped between two states, one with By>>|Bz| and one with
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/dce2a8fdb63d4670860bb4bfed578f6a
Publikováno v:
Annales Geophysicae, Vol 26, Pp 2937-2951 (2008)
On 6 January 1998 an interplanetary shock hit the magnetosphere around 14:15 UT and caused a reconfiguration of the northern high-latitude ionospheric convection. We use SuperDARN, spacecraft and ground magnetometer data to study such reconfigurat
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2a7f7c9a6e564a8dac3e9b9d66fe7611
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Silvia Siri, D. Ambrosino
Publikováno v:
ITSC
In this paper an important problem arising in seaport terminals is considered, that is the train load planning problem, i.e. the decision on the assignment of containers to the wagon slots of a train on which they must be loaded. The train load plann
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::1a430b85bb3133a801357f9605ed4ea6
http://hdl.handle.net/11567/920962
http://hdl.handle.net/11567/920962
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.