Zobrazeno 1 - 10
of 201
pro vyhledávání: '"D, Wacker"'
Fatigue life analysis of carbon fiber reinforced polymer (CFRP) components in hybrid adhesive joints
Publikováno v:
Materialwissenschaft und Werkstofftechnik. 52:1230-1247
Hybrid adhesive joints of metal and composite parts are increasingly common features of lightweight structures. Efficient design of these joints requires computational methods for estimating the fatigue life of the adhesive as well as of the parts be
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
D. Wacker, A. Treick, D. Kirchenbauer, J. Gasde, A. Schau, J. Woidasky, Bryce S. Richards, F. Fuchs, J. Moesslein, I. Sander, S. Wiethoff, P. Wendler, C. Lang-Koetz, M. Auer, Dmitry Busko, Andrey Turshatov, A. Kusch, J. Schmidt
Publikováno v:
MÜLL und ABFALL.
Tracer Based Sorting ist ein innovativer Ansatz fur Erkennungs- und Sortierschritte in Abfallwirtschaft, der die Sortierung von Materialien oder Produkten unabhangig von deren physikalischen Eigenschaften ermoglicht. Die Technologie nutzt dabei anorg
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Freba Ahmaddy, Andrei Todica, Marcus Unterrainer, Harun Ilhan, Peter Bartenstein, S Lehner, D Wacker
Publikováno v:
57. Jahrestagung der Deutschen Gesellschaft für Nuklearmedizin.
Publikováno v:
IOP Conference Series: Materials Science and Engineering. 1024:012018
Innovative approaches for lightweight design of components can contribute significantly to reduced fuel consumption and emissions of future aircraft. Within the framework of the European aviation research program Clean Sky 2, an innovative design of
Autor:
S. Adachi, Michael May, J. D. Wacker, Volker Landersheim, C Contell Asins, Sonja Arnold-Keifer
Publikováno v:
IOP Conference Series: Materials Science and Engineering
Morphing technologies can provide a significant contribution to reduction of noise and fuel consumption for future aircraft. In the framework of the European Aviation research programme Clean Sky 2, a design of a morphing leading edge was developed,