Zobrazeno 1 - 10
of 393
pro vyhledávání: '"Curved Bridge"'
Autor:
Praveen Kumar Gupta, Suyesha Agrawal, Goutam Ghosh, Prasanth S, Virendra Kumar, Prabhu Paramasivam
Publikováno v:
Journal of Asian Architecture and Building Engineering, Vol 0, Iss 0, Pp 1-14 (2023)
The friction pendulum system (FPS) is a crucial tool for seismic protection. However, effectiveness in curved bridges, especially controlling torsional moments (TMs), has not been thoroughly assessed. This study evaluates how well a continuously curv
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bc428eaf5e0b4671a8893a8facec0eb3
Publikováno v:
Infrastructures, Vol 9, Iss 9, p 139 (2024)
There are curved bridge structures in the intercity rail line. During the operation of bridges, they are subjected to train loads, resulting in stress amplitudes of the construction materials; during operation, when the train interval is short, the f
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3f29dc19610e448cb82703577d7497c3
Autor:
Chengcheng Tao, Shanyue Guan
Publikováno v:
CivilEng, Vol 4, Iss 2, Pp 567-583 (2023)
To address the rapidly growing demands of traffic congestion, more highway bridges have been constructed, especially curved bridges. With more curved bridges designed and constructed, people have conducted a comprehensive analysis of the structural p
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3f3d41b184a34f9bb03ee53419c436ff
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Computational Engineering and Physical Modeling, Vol 4, Iss 4, Pp 94-108 (2021)
This study investigation is intended to research the dynamic response of horizontally curved bridges under heavy vehicle loads. Most of the main factors that affect the bridge dynamic response due to moving vehicles are considered. An improved 3D gri
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a67e46fcc61741668538b8154272c63c
Publikováno v:
Curved and Layered Structures, Vol 8, Iss 1, Pp 327-336 (2021)
In the specific case of curved cable-stayed bridges, the horizontal component of the load introduced by the stay cables on the deck is variable, concentric and dependent on the connection configuration between the tower and the cables, becoming a cha
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/19c5191c5dda488a834cd4bacae84e46
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Praveen Kumar Gupta, Goutam Ghosh, Virendra Kumar, Prabhu Paramasivam, Seshathiri Dhanasekaran
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 12, Iss 21, p 11289 (2022)
Lead Rubber Bearings (LRBs) represent one of the most widely employed devices for the seismic protection of structures. However, the effectiveness of the same in the case of curved bridges has not been judged well because of the complexity involved i
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/785cf07262244f909686fcdec684bdc3