Zobrazeno 1 - 10
of 146
pro vyhledávání: '"Curriculum policies"'
Publikováno v:
Educazione Interculturale, Vol 21, Iss 2, Pp 97-112 (2023)
This article’s theme is the meanings produced about child(ren) and childhood(s) in the processes of formulating curricular policies for the education of children aged 0 to 5 in Brazil. These processes are marked by colonizing perspectives based on
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c25cce01218e49a8a787fcf924c3dd77
Publikováno v:
Pesquisa e Ensino, Vol 2, Pp 1-25 (2021)
This text seeks to analyze the teaching participation in the production of the current Curricular Proposal for the II segment of EJA in Florianópolis, which is based on Research as an Educational Principle (PPE) and is inserted in the Curricular Pol
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5019c41835584c3da53c9372fd8d5071
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Kozak, Jennifer A.1 jkozak3@uwo.ca
Publikováno v:
International Review of Education / Internationale Zeitschrift für Erziehungswissenschaft. Aug2018, Vol. 64 Issue 4, p523-525. 3p.
Publikováno v:
Portuguese Journal of Education; Vol. 36 No. 1 (2023): january-june; e23015
Revista Portuguesa de Educación ; Vol. 36 Núm. 1 (2023): enero-junio; e23015
Journal Portugais de L'Éducation; Vol. 36 No 1 (2023): janvier-juin; e23015
Revista Portuguesa de Educação; Vol. 36 N.º 1 (2023): janeiro-junho; e23015
Revista Portuguesa de Educación ; Vol. 36 Núm. 1 (2023): enero-junio; e23015
Journal Portugais de L'Éducation; Vol. 36 No 1 (2023): janvier-juin; e23015
Revista Portuguesa de Educação; Vol. 36 N.º 1 (2023): janeiro-junho; e23015
The invitation extended by the Portuguese Ministry of Education to teachers’ associations (TAs), in 2016, to participate in the process of defining the Essential Learning (EL) is unparalleled in the Portuguese curriculum background, as in most coun
CURRICULAR POLICIES IN BRAZIL: THE JOURNEY TO THE FORMULATION OF THE NATIONAL COMMON CURRICULUM BASE
This study aims to understand the curricular policies that were developed for Brazil from the 1990s onwards. This historical period was marked by the State Reform and, as a result, there were Educational Reforms which were based on a discourse of reo
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_dedup___::2366d45cfedb14ab210b5c616d0c836b