Zobrazeno 1 - 10
of 38
pro vyhledávání: '"Cultural amenities"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Hanna N. Storm
Publikováno v:
Journal of Cultural Economics. 46(4):723-746
In recent years, we have seen large investments in spectacular buildings hosting cultural institutions, with the dual aim of facilitating culture and generating economic growth. This article raises the question of whether the investments have shifted
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Falck, O, Fritsch, M, Heblich, S & Otto, A 2018, ' Music in the air : estimating the social return to cultural amenities ', Journal of Cultural Economics . https://doi.org/10.1007/s10824-017-9310-4
If being around smart people makes us smarter and more productive, what can regions do to attract smart people? This paper considers endogenous cultural amenities as a location factor for high-skilled workers. To overcome selection in the provision o
Autor:
Silvia Cerisola
Publikováno v:
Journal of Cultural Economics. 42:243-269
Creativity is currently at the centre of a lively scientific debate in which scholars from different fields are engaged. The interest on such topic is mainly due to its potential positive impact on economic development; thus, understanding the determ
Autor:
Dalvai, Wilfried
This paper models the migration of the Creative Class (Florida, 2003) in a New-Economic-Geography framework. Beside wage differentials, urban cultural amenities play an important role on the choice of location. A public cultural good, financed by tax
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1687::3facb636b92990f47c979db9a76efd6b
https://hdl.handle.net/10419/129493
https://hdl.handle.net/10419/129493
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.