Zobrazeno 1 - 10
of 61
pro vyhledávání: '"Cuello, Javier"'
Autor:
Cabrera Castiglioni, Magela, Cabrera Castiglioni, M., Alonso, Lucía, Alonso, L., Saraiva Cruz, Ignacio, Saraiva Cruz, I., Canzani Cuello, Javier, Canzani Cuello, J.
Publikováno v:
Cabrera Castiglioni, Magela, Cabrera Castiglioni, M. and Alonso, Lucía, Alonso, L. and Saraiva Cruz, Ignacio, Saraiva Cruz, I. and Canzani Cuello, Javier, Canzani Cuello, J. La investigación como parte de la formación de estudiantes de la FIC: relato de una experiencia de integración de funciones universitarias., 2023 . In Encuentro de Directores y de Docentes de Escuelas de Bibliotecología y Ciencia de la Información del MERCOSUR, Montevideo, 2023. [Conference paper]
This paper presents an experience of participation of undergraduate students in a research activity framed in the R&D project called: "Informative coverage and processes of (dis)information in the uruguayan media", particularly presents some activiti
Externí odkaz:
http://eprints.rclis.org/44859/
Autor:
Cabrera Castiglioni, Magela, Cabrera Castiglioni, M., Canzani Cuello, Javier, Canzani Cuello, J., Saraiva Cruz, Ignacio, Saraiva Cruz, I., Ceretta Soria, María Gladys, Ceretta Soria, M. G.
Publikováno v:
Cabrera Castiglioni, Magela, Cabrera Castiglioni, M. and Canzani Cuello, Javier, Canzani Cuello, J. and Saraiva Cruz, Ignacio, Saraiva Cruz, I. and Ceretta Soria, María Gladys, Ceretta Soria, M. G. Servicio de referencia, fuentes de información y desarrollo de colecciones: una propuesta de formación integral., 2023 . In Encuentro de Directores y de Docentes de Escuelas de Bibliotecología y Ciencia de la Información del MERCOSUR, Montevideo, 2023. [Conference paper]
This work presents a proposal for comprehensive training of the curricular units Reference Service, Specialized Information Sources, Collections’ development and Information Literacy in the Bachelor's Degree in Library Science of the Faculty of Inf
Externí odkaz:
http://eprints.rclis.org/44858/
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ceretta Soria, María Gladys, Fuster-Caubet, Yanet, Cabrera Castiglioni, Magela, Canzani Cuello, Javier, Fager Pérez, José
Publikováno v:
Ceretta Soria, María Gladys and Fuster-Caubet, Yanet and Cabrera Castiglioni, Magela and Canzani Cuello, Javier and Fager Pérez, José La producción de mensajes escritos en estudiantes de enseñanza secundaria: diálogo entre alfabetización en información y prácticas letradas. Palabra Clave (La Plata), 2023, vol. 12, n. 2, pp. 1-16. [Journal article (Paginated)]
doi:10.24215/18539912e187
doi:10.24215/18539912e187
Based on an investigation carried out in public secondary schools in Montevideo (Uruguay) that consisted to make a diagnosison information literacy in students of 1st grade, we propose to approach the production of texts based on the analysis of mess
Externí odkaz:
http://eprints.rclis.org/44674/
Publikováno v:
In World Neurosurgery August 2022 164:381-387
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Cabrera Castiglioni, Magela, Cabrera Castiglioni, Magela, Canzani Cuello, Javier, Canzani Cuello, Javier
Publikováno v:
Cabrera Castiglioni, Magela, Cabrera Castiglioni, Magela and Canzani Cuello, Javier, Canzani Cuello, Javier Los manuales de cocina como recursos de información para la construcción de la cultura culinaria nacional. Informatio, 2019, vol. 24, n. 4, pp. 1-24. [Journal article (Paginated)]
The cooking manuals are analyzed as a real information source for the historical construction of the culinary culture Uruguay. The data collection was based on the materials available in two different libraries which are the ones that has legal depos
Externí odkaz:
http://eprints.rclis.org/43266/
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.