Zobrazeno 1 - 10
of 86
pro vyhledávání: '"Csikszentmihályi, Mihály"'
Publikováno v:
Journal for Research in Mathematics Education. 26(2):163-181
This study examined relationships among interest, achievement motivation, mathematical ability, the quality of experience when doing mathematics, and mathematics achievement. One hundred eight freshmen and sophomores (41 males, 67 females) completed
Externí odkaz:
http://opus.kobv.de/ubp/volltexte/2009/3366/
Publikováno v:
European Journal of Psychology of Education. 10(3):251-270
This study investigated the relation between interest in four different subject areas (mathematics, biology, English, history) and the quality of experience in class. The strength of interest as a predictor of experience was contrasted with that of a
Externí odkaz:
http://opus.kobv.de/ubp/volltexte/2009/3364/
Publikováno v:
Zeitschrift für Pädagogik. 39(2):207-221
In der vorliegenden Arbeit wird argumentiert, daß das Erleben von „Flow" im Prozeß des Lernens für das Entstehen von intrinsischer Lernmotivation und für die kognitive Entwicklung der Schüler von entscheidender Bedeutung ist. Die FIow-Theorie
Externí odkaz:
http://opus.kobv.de/ubp/volltexte/2009/3357/
Publikováno v:
Arts in education : Ninety-first yearbook of the National Society for the Study of Education / B. Reimer, R. A. Smith. - Chicago : University of Chicago Press, 1992, S. 169-191.
Content: Introduction: Do the Arts Really Matter? Aesthetic Cognition and Human Development The Significance of Arts in Everyday Life: Evidence from Case StudiesArts and Quality of Experience: A Systematic Analysis The Conditions of Optimal Experienc
Externí odkaz:
http://opus.kobv.de/ubp/volltexte/2009/3354/
Autor:
Liu, Tingshu, Csikszentmihalyi, Mihaly
Publikováno v:
In Personality and Individual Differences 1 December 2020 167
Publikováno v:
In Organizational Dynamics April-June 2015 44(2):146-155
Publikováno v:
Educational Psychology Review, 2015 Jun 01. 27(2), 353-364.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/43548480
Autor:
Csikszentmihalyi, Mihaly
Publikováno v:
Psychological Inquiry, 2003 Jan 01. 14(2), 113-115.
Externí odkaz:
https://www.jstor.org/stable/1449815
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Ullén, Fredrik, de Manzano, Örjan, Almeida, Rita, Magnusson, Patrik K.E., Pedersen, Nancy L., Nakamura, Jeanne, Csíkszentmihályi, Mihály, Madison, Guy
Publikováno v:
In Personality and Individual Differences 2012 52(2):167-172