Zobrazeno 1 - 10
of 38
pro vyhledávání: '"Crosswind landing"'
Publikováno v:
Xibei Gongye Daxue Xuebao, Vol 42, Iss 4, Pp 689-696 (2024)
In the modern civil transport aircraft flight test, flight test practitioners need to constantly improve the ability and reduce flight test cycle as much as possible, considering the relationship between flight test efficiency and flight test safety.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5519f868aa9b4599903335359f4b3568
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Proceedings of the Institution of Mechanical Engineers, Part G: Journal of Aerospace Engineering. 236:49-59
In this article, a modified Steiglitz–McBride (SM) structure with variable step size is proposed for aircraft feedforward control to reduce lateral landing deviation in the presence of crosswind disturbance. Currently, most of the aircraft landing
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Chinese Journal of Aeronautics, Vol 32, Iss 3, Pp 595-610 (2019)
Vee-tail configuration is an unconventional tail configuration for commercial transport aviation, the use of which could suppose reductions on CO2 emissions. The conceptual design criteria have been selected inspired on the certification requirements
Publikováno v:
International Journal of Engineering Research and.
Publikováno v:
Engineering Optimization. 50:1914-1925
Crosswind landing is one of the most complex and challenging landing manoeuvres; an aircraft can drift laterally or could even be blown off the runway under extreme crosswind conditions. This artic...
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Kniha
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Wei Jiang Hong, Dong Li Ma
Publikováno v:
Applied Mechanics and Materials. 829:110-117
As flying wing aircraft has no tail and adopts blended-wing-body design, most of flying wing aircrafts are directional unstable. Pitching moment couples seriously with rolling and yawing moment when control surfaces are deflected, bringing insecurity