Zobrazeno 1 - 10
of 145
pro vyhledávání: '"Crosslingual"'
Publikováno v:
BMC Bioinformatics, Vol 24, Iss 1, Pp 1-18 (2023)
Abstract Background Unlike diseases, automatic recognition of disabilities has not received the same attention in the area of medical NLP. Progress in this direction is hampered by obstacles like the lack of annotated corpus. Neural architectures lea
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/85f683b538144b339f8f82699984d36c
Publikováno v:
Applied Sciences, Vol 14, Iss 10, p 4320 (2024)
This study aims to address challenges in media monitoring by enhancing closed-set topic classification in multilingual contexts (where both training and testing occur in several languages) and crosslingual contexts (where training is in English and t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/083f1acb967a4512b2c383ae7f5c939e
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 11, Pp 32869-32881 (2023)
SK-QuAD is the first manually annotated dataset of questions and answers in Slovak. It consists of more than 91k factual questions and answers from various fields. Each question has an answer marked in the corresponding paragraph. It also contains ne
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f67ca8171f3e46f9aefe2dc66c8e441c
Publikováno v:
IEEE Access, Vol 11, Pp 7617-7629 (2023)
Sentiment Analysis is a modern discipline at the crossroads of data mining and natural language processing. It is concerned with the computational treatment of public moods shared in the form of text over social networking websites. Social media user
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8d886309c84342868fead0acfb64eab4
Autor:
Hossein Sabouri, Mina Mahboubi
Publikováno v:
Journal of Philosophical Investigations, Vol 16, Iss 41, Pp 62-73 (2022)
This study investigates into teachers’ perceptions in order to find out whether they are thinking beyond the concept of method. Specifically speaking, the underlying goal is to diagnose whether teachers are context sensitive and are aware of the un
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/44335e3460f945ccb468330a2410ec62
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Żelasko, Piotr a, b, ⁎, Feng, Siyuan c, Moro Velázquez, Laureano a, Abavisani, Ali d, Bhati, Saurabhchand a, Scharenborg, Odette c, Hasegawa-Johnson, Mark d, Dehak, Najim a, b
Publikováno v:
In Computer Speech & Language July 2022 74
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
In Computer Speech & Language November 2017 46:327-342