Zobrazeno 1 - 7
of 7
pro vyhledávání: '"Cross-country evaluation"'
Autor:
Lauchlan T. Munro
Publikováno v:
Revue Internationale des Études du Développement, Vol 253, Pp 33-61 (2023)
It is often suggested that the Sustainable Development Goals (SDGs) are a hegemonic global policy agenda. To test this proposition, we ask what role the SDGs play in what most governments consider their highest policy statement, their national develo
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/baa3d716e9f048e5b90bd908fd19b06c
Autor:
Stephen Baranyi, Axel Pueugue Simo
Publikováno v:
Revue Internationale des Études du Développement, Vol 253, Pp 119-142 (2023)
Optimists see sustainable development goals (SDGs) as levers in a global effort to ‘leave no one behind.’ Pessimists fear that SDGs align development policies with a neo-liberal project. This paper explores the debates between these two views, by
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8d4739aad36f4ff4af2700d0c9b455f5
Autor:
Axel Pueugue Simo
Publikováno v:
Revue Internationale des Études du Développement, Vol 253, Pp 95-117 (2023)
This paper investigates the logics of power that shape the implementation of the SDG 16 framework on peace and governance in the fragile state of Cameroon which has been affected by the “Anglophone” conflict. The article adopts a critical institu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/fda95a393da1495ea41315fc43bc767e
Publikováno v:
Revue Internationale des Études du Développement, Vol 253, Pp 7-29 (2023)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/69efd3239350408b8fece99d79034adb
Publikováno v:
Revue Internationale des Études du Développement, Vol 253, Pp 143-174 (2023)
The present article outlines the internationalization strategy of the Center for International Studies and Cooperation (CECI) developed within the context of Canadian policy and international normative frameworks that call for the strengthening and e
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/8b55a382a4254c9c95c8562fc7b60889
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.