Zobrazeno 1 - 10
of 59
pro vyhledávání: '"Crifaci, G."'
The present article describes the results of a pilot study, framed within a wider research design, activated in 2019 by the joint effort of the University of Macerata (Italy) and the RobotiCSS Lab of the University of Milan Bicocca (Italy). The study
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______1299::baf60d6276f187df383330d2ee46cca1
http://hdl.handle.net/10281/277640
http://hdl.handle.net/10281/277640
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Tartarisco, G., Carbonaro, N., Tonacci, A., Bernava, G. M., Arnao, A., Crifaci, G., Cipresso, P., Riva, G., Gaggioli, A., De Rossi, D., Tognetti, A., Pioggia, G.
Publikováno v:
Interacting with computers 27 (2015): 521–533. doi:10.1093/iwc/iwv010
info:cnr-pdr/source/autori:Tartarisco, G.; Carbonaro, N.; Tonacci, A.; Bernava, G. M.; Arnao, A.; Crifaci, G.; Cipresso, P.; Riva, G.; Riva, G.; Gaggioli, A.; Gaggioli, A.; De Rossi, D.; Tognetti, A.; Pioggia, G./titolo:Neuro-fuzzy physiological computing to assess stress levels in virtual reality therapy/doi:10.1093%2Fiwc%2Fiwv010/rivista:Interacting with computers/anno:2015/pagina_da:521/pagina_a:533/intervallo_pagine:521–533/volume:27
info:cnr-pdr/source/autori:Tartarisco, G.; Carbonaro, N.; Tonacci, A.; Bernava, G. M.; Arnao, A.; Crifaci, G.; Cipresso, P.; Riva, G.; Riva, G.; Gaggioli, A.; Gaggioli, A.; De Rossi, D.; Tognetti, A.; Pioggia, G./titolo:Neuro-fuzzy physiological computing to assess stress levels in virtual reality therapy/doi:10.1093%2Fiwc%2Fiwv010/rivista:Interacting with computers/anno:2015/pagina_da:521/pagina_a:533/intervallo_pagine:521–533/volume:27
This paper reports the design and assessment of a neuro-fuzzy model to support clinicians during virtual reality therapy. The implemented model is able to automatically recognize the perceived stress levels of the patients by analyzing physiological
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Billeci, Lucia, Narzisi, A, Campatelli, G., Crifaci, G., Calderoni, Sara, Gagliano, A., Calzone, C., Colombi, C., Pioggia, Giovanni, Muratori, Filippo, Raso, Rossella, Ruta, Liliana, Rossi, Ilaria, Ballarani, Agnese, Fulceri, Francesca, Darini, Alessandra, Maroscia, Emilia, Lattarulo, Caterina, Tortorella, Gaetano, Siracusano, Rosamaria, Comminiello, Valentina
Publikováno v:
Translational Psychiatry
ResearcherID
Translational psychiatry 6 (2016). doi:10.1038/tp.2016.75
info:cnr-pdr/source/autori:L Billeci, A Narzisi, G Campatelli, G Crifaci, S Calderoni, A Gagliano, C Calzone, C Colombi, G Pioggia, F Muratori and ALERT group/titolo:Disentangling the initiation from the response in joint attention: an eye-tracking study in toddlers with autism spectrum disorders/doi:10.1038%2Ftp.2016.75/rivista:Translational psychiatry/anno:2016/pagina_da:/pagina_a:/intervallo_pagine:/volume:6
ResearcherID
Translational psychiatry 6 (2016). doi:10.1038/tp.2016.75
info:cnr-pdr/source/autori:L Billeci, A Narzisi, G Campatelli, G Crifaci, S Calderoni, A Gagliano, C Calzone, C Colombi, G Pioggia, F Muratori and ALERT group/titolo:Disentangling the initiation from the response in joint attention: an eye-tracking study in toddlers with autism spectrum disorders/doi:10.1038%2Ftp.2016.75/rivista:Translational psychiatry/anno:2016/pagina_da:/pagina_a:/intervallo_pagine:/volume:6
Joint attention (JA), whose deficit is an early risk marker for autism spectrum disorder (ASD), has two dimensions: (1) responding to JA and (2) initiating JA. Eye-tracking technology has largely been used to investigate responding JA, but rarely to
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.