Zobrazeno 1 - 10
of 3 585
pro vyhledávání: '"Counterexamples"'
Autor:
Williamson, Timothy, author
Publikováno v:
Overfitting and Heuristics in Philosophy, 2024.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780197779217.003.0001
Autor:
Schellenberg, J. L.
Publikováno v:
What God Would Have Known: How Human Intellectual and Moral Development Undermines Christian Doctrine.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/9780198912354.003.0003
Autor:
Russell, Gillian K., author
Publikováno v:
Barriers to Entailment : Hume's Law and other Limits on Logical Consequence, 2023, ill.
Externí odkaz:
https://doi.org/10.1093/oso/9780192874733.003.0003
Autor:
Lukáš Bielik
Publikováno v:
Filozofia, Vol 79, Iss 2 (2024)
The article identifies a number of methodological problems encountered in testing and evaluating semantic theories of conditional sentences. Based on the background of three important theories, Material Implication Theory, Stalnaker’s Theory, and A
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d035825f8a364eb6b6672a2a5657228d
Autor:
Carolin Danzer
Publikováno v:
LUMAT, Vol 12, Iss 1 (2024)
This paper’s purpose is to investigate the attitude of students in mathematical discovery processes in terms of the handling of counterexamples. By understanding this attitude as a kind of scientific attitude, it consists of different aspects that
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/da6719d81aac480e94493cbb49dcc592
Autor:
Ajotikar, Tanuja
Publikováno v:
Bhasha, Vol 2, Iss 2, Pp - (2023)
Ajotikar et al. (2016) claim that most of the counterexamples provided in the Kāśikāvr̥tti conform to the distinctive feature of a counterexample, namely, having all the conditions stated in the rule except one (ekāṅgavikalatā). Ajotikar (202
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4ee1630940f746b1b11861087e4a879a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Моделирование и анализ информационных систем, Vol 28, Iss 4, Pp 338-355 (2021)
The paper presents a new approach to autotuning data-parallel programs. Autotuning is a search for optimal program settings which maximize its performance. The novelty of the approach lies in the use of the model checking method to find the optimal t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5bf3d49d330d42d486cae9e867a365b0
Autor:
Wanty Widjaja, Colleen Vale
Publikováno v:
Journal on Mathematics Education, Vol 12, Iss 3, Pp 487-506 (2021)
One pedagogical approach to challenge a persistent misconception is to get students to test a conjecture whereby they are confronted with the misconception. A common misconception about a ‘direct linear relationship’ between area and perimeter is
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f1e3868ec90441e4961447b11eea3bc8