Zobrazeno 1 - 10
of 27 529
pro vyhledávání: '"Coppola P"'
Autor:
Atay, Simber
Publikováno v:
Revista de Stiinte Politice / Revue des Sciences Politiques; 2024, Issue 83, p84-97, 14p
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Nayla Majestya
Publikováno v:
Capture, Vol 12, Iss 2, Pp 207-218 (2021)
As a filmmaker, Sofia Coppola is often under critiques considering her visual excess frivolous. This article is an auteur study towards the thematic and stylistic tendencies of Sofia Coppola’s films. Through analysis of her mise-en-scene, I contend
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/ee4174af3ff14133a89d5129566b6d43
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Uzal, Marcos
Publikováno v:
Cahiers du Cinema; Sep2024, Issue 812, p16-23, 8p
Autor:
FEAR, DAVID
Publikováno v:
Rolling Stone; Sep2024, Issue 1391, p40-45, 6p, 3 Color Photographs
Autor:
Anna Backman Rogers
Publikováno v:
Film-Philosophy, Vol 23, Iss 2, Pp 114-136 (2019)
Sofia Coppola and Kirsten Dunst share a long-standing collaboration that has lasted from Dunst's adolescence onwards and into mature womanhood. As a former child star, Dunst has grown up in front of Coppola's camera and has come to be closely associa
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/be32e5f755584c249e0578d0df524d0c
Autor:
Naomi Toth
Publikováno v:
Miranda: Revue Pluridisciplinaire du Monde Anglophone, Vol 23 (2021)
In Joseph Conrad’s Heart of Darkness, Kurtz is constantly described as an exceptional figure: after excelling in the colonial enterprise in an outstanding way, he becomes its extraordinarily horrific incarnation in the eyes of the company and of th
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/2c3c92ee413c40d0925f8bda2be9519c
Publikováno v:
Art&Sensorium: Revista Interdisciplinar Internacional de Artes Visuais, Vol 10, Iss 01 (2023)
No contexto dos estudos da intermidialidade, a seguinte análise pauta-se na hipótese de que alguns frames fílmicos são espelhos intermidiáticos de determinadas pinturas por conta da semelhança visual entre obras pictóricas e cinematográficas.
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/26a7091e6d6449e3aefa5877f79fa030