Zobrazeno 1 - 10
of 332
pro vyhledávání: '"Contingent self-esteem"'
Autor:
Lisa L. M. Welling, Kayla Shephard
Publikováno v:
International Journal of Personality Psychology, Vol 10, Pp 9-19 (2024)
Here we replicate previous work on the fear of being single (FBS), personality, attachment, and relationship-contingent self-esteem, and also examine whether those with high FBS attempt to initiate romantic relationships more frequently and are more
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/54a149d9e6654dc792196d0c656b5649
Publikováno v:
Cyberpsychology: Journal of Psychosocial Research on Cyberpspace, Vol 18, Iss 3 (2024)
How social media influences users depends largely on motivations for its use and how the user interprets social media-facilitated interactions. Contingent self-esteem, a construct rooted in self-determination theory (Deci & Ryan, 2000), can account f
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b86316fb559d46dc8f9474a81dc6759a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Elena Kalina, Krystina Boyd-Frenkel, Julie A. Patock-Peckham, Lauren Schneidewent, Matthew L. Broussard, Robert F. Leeman
Publikováno v:
Behavioral Sciences, Vol 13, Iss 2, p 185 (2023)
The Appraisal-Disruption Model (ADM) suggests that individuals use alcohol as a means of dampening negative self-talk. Relationship-contingent self-esteem (RCSE) emerges from validating one’s self-esteem depending on one’s romantic relationship(s
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/80b02e4a6581416aad93f20707d46a9d
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
International Journal of Contemporary Hospitality Management, 2019, Vol. 31, Issue 3, pp. 1330-1347.
Externí odkaz:
http://www.emeraldinsight.com/doi/10.1108/IJCHM-03-2018-0180
Autor:
Djudiyah
Publikováno v:
Jurnal Ilmiah Psikologi Terapan, Vol 07, Iss 01, Pp 65-80 (2019)
The flood of advertisements on fashion products in various media and the ease of getting clothing products, makes the decision to shop for young people more based on emotional aspects. Shopping decisions are often meant to get prestige or appreciatio
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b8f922c05c5e478a95a8fd7816e83922
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Health Psychology Report, Vol 6, Iss 3, Pp 261-272 (2018)
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/235adb201b81426d860a0d87e50b9626