Zobrazeno 1 - 10
of 6 204
pro vyhledávání: '"Contextual interference"'
Autor:
Xiaopeng Wang1 gs60652@student.upm.edu.my, Qi Guo1 gs60639@student.upm.edu.my, Samsudin, Shamsulariffin1 shamariffin@upm.edu.my, Abdullah, Borhannudin1 borhannudin@upm.edu.my
Publikováno v:
Journal of Sport Psychology / Revista de Psicología del Deporte. 2024, Issue 3, p47-61. 15p.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
Since the initial study on contextual interference (CI) in 1966, research has explored how practice schedules impact retention and transfer. Apart from support from scientists and practitioners, the CI effect has also faced skepticism. Therefore, we
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7a3e6ec404ae4ab6850e93c406e65591
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
رشد و یادگیری حرکتی ورزشی, Vol 16, Iss 3, Pp 41-61 (2024)
Introduction: The goal of research is to create a learning environment that can increase learning. This study aimed to investigate the effect of contextual interference on spatial accuracy and motor reprogramming of the sequential motor task in peopl
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c5f916db7aa04736b71d14aa66706ee3
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Scientific Reports, Vol 14, Iss 1, Pp 1-45 (2024)
Abstract The effect of practice schedule on retention and transfer has been studied since the first publication on contextual interference (CI) in 1966. However, strongly advocated by scientists and practitioners, the CI effect also aroused some doub
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/bf930964668d4780ba4c1beda434288d
Publikováno v:
رشد و یادگیری حرکتی ورزشی, Vol 15, Iss 4, Pp 71-86 (2023)
Introduction: The purpose of present study was to test the effect of contextual interference and self-regulation on the transfer of volleyball services (underhand and windmill service).Methods: Participants were 39 male students (20-25 years old) wer
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/5df9a77ee2794ad0bb96577023ab6e44
Autor:
Lage, Guilherme M.1 (AUTHOR) menezeslage@gmail.com, Faria, Larissa O.1 (AUTHOR) menezeslage@gmail.com, Ambrósio, Natália F.A.1 (AUTHOR) menezeslage@gmail.com, Borges, Athos M.P.1 (AUTHOR) menezeslage@gmail.com, Apolinário-Souza, Tércio1 (AUTHOR) menezeslage@gmail.com
Publikováno v:
Journal of Motor Learning & Development. Apr2022, Vol. 10 Issue 1, p224-242. 19p.
Autor:
Makaruk, Hubert1 (AUTHOR), Makaruk, Beata2 (AUTHOR), Starzak, Marcin1 (AUTHOR), Chmielewski, Kazimierz1 (AUTHOR), Porter, Jared M.3 (AUTHOR) jporter@utk.edu
Publikováno v:
PLoS ONE. 1/10/2024, Vol. 19 Issue 1, p1-13. 13p.