Zobrazeno 1 - 10
of 122
pro vyhledávání: '"Conjecturing"'
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
SciTech Book News. Mar2006, Vol. 30 Issue 1, p16-40. 25p.
Publikováno v:
Jurnal Elemen, Vol 7, Iss 1, Pp 146-163 (2021)
The national exam results show that students still have difficulty solving PISA standardization questions, reinforcing the reason why Indonesian students' mathematical literacy scores on PISA are still very low. This mathematical literacy is part of
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b3d978b6d8cc4320b09b5b4ff7a63a14
Publikováno v:
Journal on Mathematics Education, Vol 12, Iss 1, Pp 49-72 (2021)
This paper studies how four primary-school in-service teachers develop the mathematical practices of conjecturing and proving. From the consideration of professional development as the legitimate peripheral participation in communities of practice, t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d610edb03f2e4b66aaafec06b1adc687
Publikováno v:
Journal of Educational Research in Mathematics, Vol 30, Iss S, Pp 29-68 (2020)
This study reports on a classroom-based intervention that lasted eight lessons with the particular focus of exploring whether and how specific activities, strategies, and questions may promote an enquiring atmosphere in a mathematics classroom, i.e.,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b59c1f892a8c468c85b66a5282d4a693
Publikováno v:
Inovasi Matematika, Vol 2, Iss 2, Pp 161-169 (2020)
Dalam masa pandemi Covid-19 pembelajaran dilakukan secara daring sehingga menghambat dalam mengembangkan kemampuan-kemapuan kognitif matematis, padahal kemampuan ini merupakan penunjang kecakapan siswa dalam mempelajari matematika. Salah satu kemampu
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/741dd83ce5434ac6abf6f80b919768bc
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Publikováno v:
Data in Brief, Vol 30, Iss , Pp 105546- (2020)
The data presented here were collected from 301 grade 11 students selected from six public secondary schools within one district. These students participated in a quasi-experimental study whose aim was to investigate the effects of the Student-Teams
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/c9d49df023714421a9448c449d8888fa
Autor:
Pi-Jen Lin
Publikováno v:
Educação & Realidade, Vol 43, Iss 3, Pp 1171-1192 (2018)
The use of valid argument does not come naturally. It is acquired only through practice. This study was accomplished to provide students intended opportunities of engaging activities for launching argumentation in primary classrooms. The focus of the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/85fe1fb1576b4581825fe5e1881ce11a