Zobrazeno 1 - 10
of 950
pro vyhledávání: '"Computer science curriculum"'
Publikováno v:
Revija za Elementarno Izobraževanje, Vol 17, Iss 3, Pp 291-307 (2024)
The research section of the paper explores elementary school students’ satisfaction with informatics. This research was carried out using the American Customer Satisfaction Index (ACSI). Four subscales were used: Expectation, Satisfaction, Quality,
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/34ab35f6057242ceac4658d6bcf62cf1
Autor:
Francisco Iniesto, Covadonga Rodrigo
Publikováno v:
Journal of Universal Computer Science, Vol 30, Iss 1, Pp 85-105 (2024)
Web Content Accessibility Guidelines (WCAG) have been the de facto standard for Web accessibility evaluation for more than two decades and therefore have been introduced into legislation and university curriculum in Computer Science. At The National
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f2c63c7283644aecbbdc435017f4e635
Autor:
Zhumaniyaz Mamatnabiyev, Christos Chronis, Iraklis Varlamis, Yassine Himeur, Meirambek Zhaparov
Publikováno v:
Computers, Vol 13, Iss 4, p 102 (2024)
Robots are intelligent machines that are capable of autonomously performing intricate sequences of actions, with their functionality being primarily driven by computer programs and machine learning models. Educational robots are specifically designed
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/7af99d89a3ef457caa4439654911a4f8
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
More and better computer science (CS) education in K-12 schools can better prepare students for personal and career success, and thereby diminish the digital divide. In K-12 classrooms, successful CS education requires a well-designed curriculum. The
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::20de9eb854436b7873cd6027527c3b5a
Autor:
Kalpathi Subramanian, Alec Goncharow, Erik Saule, Jamie Payton, Matthew Mcquaigue, Paula Goolkasian
Publikováno v:
Journal of Parallel and Distributed Computing. 157:316-330
The NSF/IEEE-TCPP Parallel and Distributed Computing curriculum guidelines released in 2012 (PDC12) represents an effort to bring more parallel computing concepts into early computer science courses. To date, it has been moderately successful, with t