Zobrazeno 1 - 10
of 65
pro vyhledávání: '"Computer Science Education Research"'
Programming languages and environments designed for educating beginners should be very different from those designed for professionals. Languages and environments for professionals are usually packed with complex powerful features, with a focus on pr
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=doi_________::11ac3996cd5deffa2a3e2c493ebcaa6b
Autor:
Chen, Tzu-Yi, Tew, Allison Elliott, Fincher, Sally, Cooper, Stephen, Stoker, Carol, Simon, Beth, Bouvier, Dennis, Powers, Kris, Blaha, Ken, Sanders, Dean, Johnson, Hubert, Robins, Anthony, Eckerdal, Anna, Ratcliffe, Mark, McCartney, Robert, Tenenberg, Josh, Moström, Jan Erik, Schwartzman, Leslie, Vandegrift, Tammy, Petre, Marian, Chinn, Donald, Monge, Alvaro
Publikováno v:
Informatics in Education - An International Journal. 4(1):143-162
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=149727
Autor:
Josh TENENBERG, Sally FINCHER
Publikováno v:
Informatics in Education, Vol 4, Iss 1, Pp 143-162 (2005)
This paper reports a multi-national, multi-institutional study to investigate Computer Science students' understanding of software design and software design criteria. Student participants were recruited from two groups: students early in their degre
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/9ad2a8a283a84f41a2a7047429ab7d70
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Djelil, Fahima
Les micromondes de programmation sont des environnements restreints et interactifs, dans lesquels l’apprenant apprend en interagissant avec des entités visuelles ou tangibles, sémantiquement liées à des concepts de programmation formels. Ils fa
Externí odkaz:
http://www.theses.fr/2016CLF22774/document
Autor:
Djelil, Fahima
Publikováno v:
Autre [cs.OH]. Université Blaise Pascal-Clermont-Ferrand II, 2016. Français. ⟨NNT : 2016CLF22774⟩
Programming microworlds are small and interactive environments, in which the learner learns from his interactions with visual or tangible entities having a strong semantic link with formal programming concepts. They promote knowledge assimilation and
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=dedup_wf_001::d296861c801596294c0f5e540c2403a9
https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-01511201/file/DJELIL_2016CLF22774.pdf
https://tel.archives-ouvertes.fr/tel-01511201/file/DJELIL_2016CLF22774.pdf
Autor:
Aleksi Lukkarinen, Juha Sorva
Publikováno v:
Koli Calling
Teachers have used various approaches and tools to introduce computing concepts in motivating contexts. In this article, we review contextualized programming education in general as well as a form of contextualization, media computing, in particular.
Conference
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.