Zobrazeno 1 - 10
of 245
pro vyhledávání: '"Complex Dynamic Systems Theory"'
Autor:
Katarzyna Rokoszewska
Publikováno v:
Acta Universitatis Wratislaviensis. Anglica Wratislaviensia, Vol 62, Iss 1, Pp 63-86 (2024)
According to Complex Dynamic Systems Theory (CDST), language development is an individually owned process. CDST studies should draw from both group-based and individual-based data since research results should not be generalized from the group to the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/edbc5e55c7544b74bcd118c273a18240
Publikováno v:
Acta Psychologica, Vol 251, Iss , Pp 104621- (2024)
A sizeable amount of research has explored the dynamicity of second language (L2) willingness to communicate (WTC) within specific durations, but little scholarly attention has been paid to investigating L2 WTC in a single communicative task performe
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/6cf1d0ab617842e6a045db0517468c5d
Autor:
Xiaohong Wen
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 15 (2024)
This study investigated motivation of Chinese heritage language (CHL) learners with diverse Chinese language backgrounds at an American university. Using a mixed-methods design, it examined the factors that motivated CHL learners to enroll in Chinese
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/4831b4c58e8649ec8642d53196759d64
Autor:
Zekeriya Durmaz
Publikováno v:
ELT Worldwide: Journal of English Language Teaching, Vol 11, Iss 1, Pp 52-62 (2024)
This systematic review of literature aims to systematically investigate language teacher agency as the capacity of teachers to act purposefully to direct their professional growth, find solutions to educational challenges they face, and improve their
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/cc2951847d15482aacaf4ac66ad0c383
Autor:
Hae Ree Jun, Bing Mu
Publikováno v:
Languages, Vol 9, Iss 5, p 174 (2024)
In applied linguistics, there has been a growing body of L2 pragmatics studies that investigate the intricate relationship between language learners’ subjective pragmatic choices and various contextual factors. The current study contributes to the
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/f8a82e51a19a4834824ea58df0095553
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Dan Xu
Publikováno v:
Heliyon, Vol 9, Iss 6, Pp e16931- (2023)
In language studies, marked by a myriad of psychological and social, and linguistic factors, linear modeling fails to represent the creativity, irregularity and emergent patterns of behavior. To adequately represent the dynamicity and complexity of p
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/a9dd32282ec2493ca2b77aeb91349272
Autor:
Yulan Gu
Publikováno v:
Frontiers in Psychology, Vol 14 (2023)
Investigating second language acquisition (SLA) via a complex dynamic systems theory (CDST) involves much intuition, and operationalizing the dynamic constructs is hard in research terms. In the present study, we contend that the commonly used quanti
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/557d0382bd7248339c163f691485432e