Knihovna AV ČR, v. v. i.
  • Odhlásit
  • Přihlášení
  • Jazyk
    • English
    • Čeština
  • Instituce
    • Knihovna AV ČR
    • Souborný katalog AV ČR
    • Archeologický ústav Brno
    • Archeologický ústav Praha
    • Astronomický ústav
    • Biofyzikální ústav
    • Botanický ústav
    • Etnologický ústav
    • Filosofický ústav
    • Fyzikální ústav
    • Fyziologický ústav
    • Geofyzikální ústav
    • Geologický ústav
    • Historický ústav
    • Masarykův ústav
    • Matematický ústav
    • Orientální ústav
    • Psychologický ústav
    • Slovanský ústav
    • Sociologický ústav
    • Ústav analytické chemie
    • Ústav anorganické chemie
    • Ústav pro českou literaturu
    • Ústav dějin umění
    • Ústav fyziky atmosféry
    • Ústav fotoniky a elektroniky
    • Ústav fyzikální chemie J. H.
    • Ústav fyziky materiálů
    • Ústav geoniky
    • Ústav pro hydrodynamiku
    • Ústav chemických procesů
    • Ústav informatiky
    • Ústav pro jazyk český
    • Ústav jaderné fyziky
    • Ústav makromolekulární chemie
    • Ústav pro soudobé dějiny
    • Ústav přístrojové techniky
    • Ústav státu a práva
    • Ústav struktury a mechaniky hornin
    • Ústav teoretické a aplikované mechaniky
    • Ústav teorie informace a automatizace
    • Ústav výzkumu globální změny
Pokročilé vyhledávání
  • Domovská stránka
  • Vyhledávání: "Community Engaged Learning"
  • Navrhnout nákup titulu
Zobrazeno 1 - 10 of 204 pro vyhledávání: '"Community Engaged Learning"'
1
Akademický článek
Crisis of Meaning: Compassion and Community Engaged Learning
Autor: Sandra Smeltzer, Amala Poli, Kristina Axenova
Publikováno v: Canadian Journal for the Scholarship of Teaching and Learning, Vol 15, Iss 2 (2024)
This research paper explores the relationship between compassion, meaning-making, and curricular community engaged learning (CEL) in a university setting. We contend that CEL, as a key form of community-focused experiential learning (EL), can play an
Externí odkaz: https://doaj.org/article/08c5b44adc57433bb3cc9102e5cf94a5
Zobrazit plný text záznamu
2
Akademický článek
Training the next generation of community-engaged physicians: a mixed-methods evaluation of a novel course for medical service learning in the COVID-19 era
Autor: Jack J. Scala, Hannah Cha, Kiarash Shamardani, Emma R. Rashes, Lehi Acosta-Alvarez, Rishi P. Mediratta
Publikováno v: BMC Medical Education, Vol 24, Iss 1, Pp 1-11 (2024)
Abstract Background Medical school curricula strive to train community-engaged and culturally competent physicians, and many use service learning to instill these values in students. The current standards for medical service learning frameworks have
Externí odkaz: https://doaj.org/article/7ddd8027b257438caf16bfd72031ae19
Zobrazit plný text záznamu
3
Akademický článek
Using Community-Engaged Learning in High-Resistance Social Work Courses
Autor: Jayme Walters, Rachel Wishkoski, Jessica Lucero, Janice Snow
Publikováno v: Journal of Community Engagement and Scholarship, Vol 16, Iss 2 (2024)
Undergraduate social work students often have anxiety and aversion to research methods and macro or community-level content. Community-engaged learning (CEL) projects involve an experiential approach to teaching that addresses community needs and hav
Externí odkaz: https://doaj.org/article/54d053bf20244cceaa1834a82a51573f
Zobrazit plný text záznamu
4
Akademický článek
Evaluating differences in community-engaged learning and service-learning via the context, input, process, and product model
Autor: Jonathan J. Nguyen, Danielle L. Jessen Condry
Publikováno v: Frontiers in Education, Vol 8 (2023)
Service-learning (SL) and community-engaged learning (CEL) are high-impact practices whose ideological foundations are built upon ideas pioneered by philosophers such as John Dewey and William James. Given that one methodology (CEL) directly branched
Externí odkaz: https://doaj.org/article/596145138f964778b7c9a7e9793cb130
Zobrazit plný text záznamu
5
Akademický článek
Inciting Change Makers in an Online Community Engaged Learning Environment During Pandemic Restrictions: Lessons from a Disability Studies and Community Rehabilitation Program
Autor: Meaghan Edwards, Joanna Rankin
Publikováno v: Gateways, Vol 16, Iss 1 (2023)
This practice-based article presents strategies employed in the shifting of the Community Engaged Learning (CEL) components of an undergraduate program in community rehabilitation and disability studies (CRDS) to an online modality during the 2020-20
Externí odkaz: https://doaj.org/article/c78db9ab896445e8aab24bcb1faba5d3
Zobrazit plný text záznamu
6
Akademický článek
Engaged Scholar Journal
Externí odkaz: https://doaj.org/toc/2368-416X
Zobrazit plný text záznamu
7
Akademický článek
Community-engaged flood mitigation and ecological restoration on a university campus
Autor: Brendon Samuels, Tom Cull, Sandra Smeltzer
Publikováno v: Environmental Research: Ecology, Vol 3, Iss 3, p 031001 (2024)
Urban flooding is a major climate change risk that can be mitigated with green infrastructure such as tree plantings and restored naturalised buffers along watercourses. The creation and maintenance of green infrastructure projects for climate change
Externí odkaz: https://doaj.org/article/9aea17b7fd8545c6809f4f401df934d8
Zobrazit plný text záznamu
8
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
9
Akademický článek
Teaching and Learning Social Change
Autor: Amie Thurber, Helen Buckingham, Jordenn Martens, Rebecca Lusk, Darrylann Becker, Stacey Spenser
Publikováno v: Engaged Scholar Journal, Vol 8, Iss 2 (2022)
How can social work courses prepare students to be scholars of social movements, and also to act in solidarity with movements for social justice? How can graduate programs reimagine the professional socialization of social work students from aspiring
Externí odkaz: https://doaj.org/article/824153e3f6ba4f4eb808fe88afff2845
Zobrazit plný text záznamu
10
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • Další »
  • [21]

Vyhledávací nástroje:

  • RSS
  • Poslat e-mailem

Upřesnit hledání

Omezení vyhledávání
Plný text Recenzováno Digitální knihovna AV ČR
Zdroje
Pouze tištěné dokumenty
Zahrnout EIZ
  • 117 Akademické články
  • 9 Knihy
  • 9 Konferenční materiály
  • 3 Recenze
  • 1 Elektronické knihy
  • 1 Dissertations
  • 86 community-engaged learning
  • 33 community engaged learning
  • 31 arts and humanities
  • 21 education
  • 18 computingmilieux_computersandeducation
  • 18 service learning
  • 18 service-learning
  • 14 experiential learning
  • 12 community-based learning
  • 11 community informatics
  • 9 civic engagement
  • 9 higher education
  • 9 internship
  • 8 computingmilieux_thecomputingprofession
  • 8 social justice
  • 7 education (general)
  • 7 l7-991
  • 7 participatory action research
  • 7 students
  • 6 business
  • 6 motivation
  • 6 pedagogy
  • 6 sociology
  • 5 communications
  • 5 communities. classes. races
  • 5 critical pedagogy
  • 5 experience
  • 5 experiential education
  • 5 ht51-1595
  • 5 lc8-6691
  • 5 medical education
  • 5 service
  • 5 special aspects of education
  • 5 undergraduate education
  • 4 business.industry
  • 4 community health
  • 4 community service learning
  • 4 cultural competency
  • 4 curriculum
  • 4 elementary school
  • 4 engineering education
  • 4 health equity
  • 4 media_common
  • 4 media_common.quotation_subject
  • 4 nutritional sciences
  • 4 program
  • 4 self-determination theory
  • 4 theatre history
  • 3 academic libraries
  • 3 communication
  • 34 scholarship@western
  • 11 routledge
  • 7 mdpi
  • 6 university of georgia
  • 5 sage publications inc.
  • 4 american society for engineering education
  • 4 elsevier sci ltd
  • 4 routledge journals, taylor & francis ltd
  • 4 uts epress
  • 4 wiley
  • 3 association for computing machinery, inc
  • 3 bmc
  • 3 elsevier ltd
  • 3 sage publications inc
  • 3 society for teaching and learning in higher education
  • 3 springer nature
  • 3 taylor and francis ltd.
  • 3 university of saskatchewan
  • 2 amee
  • 2 amer assoc teachers spanish portuguese, inc
  • 2 berghahn journals
  • 2 elsevier inc.
  • 2 elsevier science inc
  • 2 frontiers media s.a.
  • 2 frontiers media sa
  • 2 indiana university office of scholarly publishing
  • 2 international council for open and distance education (icde)
  • 2 john wiley and sons inc
  • 2 palgrave macmillan
  • 2 springer international publishing
  • 2 the university of alabama
  • 2 tulane university
  • 1 amer assoc coll pharmacy
  • 1 amer chemical soc
  • 1 association of american medical colleges
  • 1 az-buki national publishing house
  • 1 biomed central
  • 1 elsevier
  • 1 elsevier inc
  • 1 faculty for undergraduate neuroscience
  • 1 iop publishing
  • 1 jmir publications inc
  • 1 john wiley & sons, inc
  • 1 johns hopkins univ press
  • 1 lippincott williams & wilkins
  • 1 oxford univ press inc
  • 1 scholarworks @ wmu
  • 1 stars
  • 1 taylor & francis inc
  • 1 национално издателство за образование и наука "аз-буки"
  • 8 nurse education in practice
  • 6 journal of higher education outreach and engagement
  • 5 bmc medical education
  • 4 environmental education research
  • 4 gateways
  • 4 international journal of environmental research and public health
  • 4 journal of nutrition education and behavior
  • 3 american journal of evaluation
  • 3 american journal of pharmaceutical education
  • 3 asee annual conference and exposition, conference proceedings
  • 3 canadian journal for the scholarship of teaching and learning
  • 3 ecosphere
  • 3 open praxis
  • 3 schole: a journal of leisure studies and recreation education
  • 2 engaged scholar journal
  • 2 engaged scholar journal: community-engaged research, teaching, and learning
  • 2 frontiers in education
  • 2 frontiers in sustainable food systems
  • 2 hispania-a journal devoted to the teaching of spanish and portuguese
  • 2 international journal for research on service-learning and community engagement
  • 2 journal of chemical education
  • 2 journal of community engagement and scholarship
  • 2 journal of health care for the poor and underserved
  • 2 journal of leisure research
  • 2 journal of the american college of emergency physicians open
  • 2 journal of the scholarship of teaching and learning
  • 2 learning and teaching
  • 2 mededpublish 2016
  • 2 open journal of occupational therapy
  • 2 pedagogy in health promotion
  • 2 professional geographer
  • 2 sustainability
  • 2 topics in clinical nutrition
  • 2 urban education
  • 1 advances in engineering education
  • 1 canadian journal of program evaluation
  • 1 chemistry education: best practices, opportunities and trends
  • 1 communication education
  • 1 electronic theses and dissertations
  • 1 environmental research: ecology
  • 1 jmir aging
  • 1 journal of animal science
  • 1 journal of financial education
  • 1 journal of microbiology & biology education
  • 1 journal of undergraduate neuroscience education june a publication of fun faculty for undergraduate neuroscience
  • 1 mededportal the journal of teaching and learning resources
  • 1 pedagogy
  • 1 planning theory & practice
  • 1 the journal of quality in education
  • 1 педагогика
  • 72 Scopus®
  • 68 OpenAIRE
  • 19 Directory of Open Access Journals
  • 16 Social Sciences Citation Index
  • 12 Science Citation Index Expanded
  • 12 MEDLINE
  • 1 Arts & Humanities Citation Index
  • 1 OAPEN Library
  • 1 JSTOR Journals
  • 1 Networked Digital Library of Theses & Dissertations
  • 1 Central and Eastern European Online Library (CEEOL)

Možnosti vyhledávání

  • Tematická mapa
  • Historie vyhledávání
  • Pokročilé vyhledávání

Objevte více

  • Abecední procházení

Hledáte pomoc?

  • Tipy pro vyhledávání
načítá se......