Zobrazeno 1 - 9
of 9
pro vyhledávání: '"Colonial inheritance"'
Autor:
Géraldine André, Marc Poncelet
Publikováno v:
Cahiers de la Recherche sur l'Education et les Savoirs, Vol 12, Pp 271-295 (2013)
This article analyses over the long term the construction of what we call the “power to educate” and the organisation of ‘the school’ in the Republic Democratic of Congo, that is to say the school field. This article aims to identify the agen
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/b48bb9d0e53e4961904c2edaf5fda71b
Autor:
Koumba, Rolph Roderick
Comment se penser Africain au XXIe siècle, tout en étant à la fois héritier d’une histoire travestie, et désireux de dépasser les imaginaires stéréotypés générés par ladite histoire ? Cette question suggère que l’héritage colonial,
Externí odkaz:
http://www.theses.fr/2019LIL3H008
Autor:
Cherry Leonardi, Øystein H. Rolandsen
Publikováno v:
Journal of Eastern African studies, 2014, Vol.8(4), pp.609-625 [Peer Reviewed Journal]
The Torit Mutiny of August 1955 in southern Sudan did not trigger a civil war, but state violence and disorder escalated over the following years. We explore how the outlook and strategies of the government officials who inherited the state apparatus
Autor:
André, Géraldine, Poncelet, Marc
Publikováno v:
Cahiers de la Recherche sur l'Education et les Savoirs, Vol 12, Pp 271-295 (2013)
Cet article examine dans la longue période la construction du « pouvoir d’éduquer » et l’organisation de l’école au Congo, soit le champ scolaire. Il s’agit d’identifier les acteurs, les institutions, les logiques, et les stratégies q
Autor:
Sauter, Gabriela Ossenbach
Publikováno v:
Revista Brasileira de História da Educação; Vol 1 No 1 [1] (2001): Janeiro/Junho; 143-159
Revista Brasileira de História da Educação; Vol. 1 Núm. 1 [1] (2001): Janeiro/Junho; 143-159
Revista Brasileira de História da Educação; v. 1 n. 1 [1] (2001): Janeiro/Junho; 143-159
Revista Brasileira de História da Educação
Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)
instacron:RBHE
Revista Brasileira de História da Educação; Vol. 1 Núm. 1 [1] (2001): Janeiro/Junho; 143-159
Revista Brasileira de História da Educação; v. 1 n. 1 [1] (2001): Janeiro/Junho; 143-159
Revista Brasileira de História da Educação
Revista Brasileira de História da Educação (RBHE)
instacron:RBHE
Starting from the affirmation that in the first half of the 19th century, the struggle for the political stability and for the creation of a new national identity impregnated the liberal Hispano-American thought of a unanimous concern of education di
Externí odkaz:
https://explore.openaire.eu/search/publication?articleId=od______3056::f80f077c456a9f5f0a2dd21bdcdc4fa4
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/38754
https://periodicos.uem.br/ojs/index.php/rbhe/article/view/38754
Autor:
Cusack, Igor Brian
The newly independent states of Africa came into being at a time when the ideology of nationalism was universally dominant. The ruling elites, presiding over long-term economic and political decay and searching for legitimacy to preserve their power,
Externí odkaz:
http://ethos.bl.uk/OrderDetails.do?uin=uk.bl.ethos.297816
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.