Zobrazeno 1 - 10
of 225
pro vyhledávání: '"Cognitive patterns"'
Autor:
Oleg Kharchenko
Publikováno v:
Інтегровані комунікації, Iss 1 (15), Pp 57-67 (2023)
The article analyses the functioning of the war-time Ukrainian humorous discourse in media communication in general and the cognitive mechanisms of humor, including the ‘Availability Heuristic’ cognitive pattern in particular.’ The study aims t
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/3a91014c2c54472789cacba62862d04a
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Wioletta Małota
Publikováno v:
Journal of Management and Business Administration, Central Europe, Vol 27, Iss 2, Pp 64-82 (2019)
Purpose: The purpose of the research was to find out the correlation between the motivation and costs of internal or external locus of control and the propensity to mentor. Investment of time and per sonal energy was regarded as factors with an inter
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/0ce1dae8f84b49479e51839681f3d656
Autor:
Raisa CERLAT
Publikováno v:
Studia Universitatis Moldaviae: Stiinte ale Educatiei, Vol 0, Iss 11 (2021)
Tulburările de personalitate reprezintă condiții clinice complexe, atât prin ele însele, cât și prin comorbiditățile în care sunt implicate și pe care le generează. Structurarea patologică a tulburării de personalitate este condiționat
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/af64ac706cfa49729876fb2b847e8a31
Autor:
Małota, Wioletta
Publikováno v:
Central European Management Journal. 27(2):64-82
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=907988
Autor:
Antić, Slobodanka
Publikováno v:
Nastava i vaspitanje / Studies in Teaching and Education. 67(2):219-234
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=1048241
Autor:
Antić Slobodanka V.
Publikováno v:
Nastava i Vaspitanje, Vol 67, Iss 2, Pp 219-234 (2018)
The aim of the qualitative study presented in this paper was to explore primary school students' perspectives on the use of textbooks. Using a questionnaire and semi-structured in-depth interviews, we examined several aspects of cognitive patterns in
Externí odkaz:
https://doaj.org/article/d840e832c28e49c798c4ecd9c1a9dd92
Akademický článek
Tento výsledek nelze pro nepřihlášené uživatele zobrazit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
K zobrazení výsledku je třeba se přihlásit.
Autor:
Spiridon, Monica
Publikováno v:
Philologica Jassyensia. XIII(1 (25)):233-242
Externí odkaz:
https://www.ceeol.com/search/article-detail?id=550913
Publikováno v:
Psychology of Religion and Spirituality. 14:1-9